it takes a fool to remain sane

we're on the road and still alive sa att saga!

Ganska nervosa hittade vi till Wicked Campers och fick var bil. Utan nagon karta eller gps borjade vi var fard mot Blue Mountains - fyra filer vanstertrafik i Sydney - FAN VAD GRYM JAG AR!! (mamma, ursakta spraket) Pappa, jag borde ta over bilkorningen darhemma nu helt och hallet! 

Med lite fragor pa olika bensinmackar sa hittade vi vagen mot Blue Mountains efter att vi tagit ett stopp pa Sydney Olympic Park - ganska haftigt att se hur mycket dom byggt upp bara for ett OS liksom :)

Detta var pa tisdagen och vi tankte sova en natt innan vi besokte Blue Mountains och pa en skylt stod det KATOOMBA och Becka utbrister:
- Jag vill sova i KATOOMBA!!
Sa vi drog dit, forsokte hitta turistinformationen och foljde skyltarna dit. Da ser vi en helt fantastiskt utsikt och gar ut for att checka vad alla turister gor dar. Yes, da har vi hamnat vid Three Sisters som ar det mest kanda i Blue Mountains. Sa vi hade hamnat dar utan att haft en aning om vart vi var.
Mamma, nu ser du att man inte alltid behover planera allt och kolla upp allt - vi hittar det anda! :D

Efter en ISKALL natt i vanen (alltsa, ISKALL! TACK TACK TACK mamma for understallet!!) (och sag inte "vad var det jag sa?" nu for da blir jag arg!)
sa kollade vi pa lite vattenfall innan vi annu en gang akte mot ett okant mal. Vi akte pa vagen tillbaka mot Sydney, sag skylten mot Canberra och svangde ner dar.

Nar vi kort en bit sag vi en skylt om en stad som hette Goulburn - later trevligt tankte vi och svangde in. Dar hittade vi en camping och kunde pusta ut efter att ha inhandlat en karta!

Eftersom ingen av oss var sarskilt trotta lag vi och sjong kanon. Vi borjade latt med Broder Jakob men insag snart att vi var alldeles for kvalificerade for denna barnsang. Sa vi gav oss in pa Gloria in excelsis Deo men kom aldrig sa langt da jag alltid borjade skratta nar Becka brast ut i
- GLOOOHOOOOHOOOOOHOOOORIA
Valdigt vackert...

Imorse gav jag mig ut pa min forsta lopartur men det var jobbigt. Halsflussen har satt sina spar.. I sporegn och en jakla blast tog vi var lilla campavan for att ge oss ut pa nya aventyr - mot canberra som ar australiens huvudstad! Men eftersom ett dack var lite.. tomt.. var vi tvungna att fylla pa detta. Sa med vara basta leenden charmade vi en lastbilschaffis som sa garna hjalpte oss :)

Nu ar vi i Canberra och har letat reda pa ett internetcafe efter att vi sett The House of Parliament. Snart aker vi annu mer soderut mot Cooma for att forsoka bestiga Australiens hogsta berg - wish us luck!

Vi hamnar lite fel ibland, far gora lite u-svangar da och da men med den ratta musiken ar vi gaaaaanska grymma pa det har med vanstertrafik och att kora en van!

Hoppas allt ar bra hemma, det ar ganska kallt har men vi ar glada anda! :D

Puss /j.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0