tidvis

Heeeeeej.

Nu ar vi i Phuket.

Vi chillar mest.
Glider lite.

Ar lite radd ibland att det ska finnas svenskar overallt som hor oss. Ibland kan Bexy saga:
"Nej nu maste vi borja prata normalt, tank om vi pratar sahar nar vi kommer hem!"
For oftast pratar vi inte normalt utan blandar dialekter hej friskt! Skanska, ostgotska (var favvis), stockholmska, goteborgska. Later antagligen forjavligt men vi tycker det later bra! Och det blir lite roligare att prata da.. Vi kan ga och ha helt seriosa samtal med en valdigt tillgjord skansk dialekt - haha!

Haromkvallen gick vi hem i morkret och sjong for fulla muggar med til min mobilversion av Wannabe med Spice Girls. Och igar var vi pa aventyr pa en lokal pub, valdigt intressant ska jag saga er! Har aven borjat med mina kvallsliga shower for Bexy dar jag dansar min version av modern dans till nagon bra lat. Precis som i gamla Quambone-tider! :D

har fatt fragan om vi trottnat pa varandra an ganska manga ganger men neeeejda. Nar vi akte till langkawi tillexempel sa var det ett bussate mellan oss och Bexy sager:
"Johanna, kan inte du falla ner det satet sa vi ser varandra?"
Ja, inte ens nagra timmar behover vi vara sjalva, haha! Vi skrattar mest at allt (speciellt at vara missforstand med manniskorna har. "horde du vad han sa?" "eh nej, gjorde du?" "nej.. men jag antar att det bara ar att folja efter..") speciellt at vara tjockis-skamt och allt annat daremellan.

Som sagt, nu ar vi i Phuket efter en 8,5 timmars bussresa igar. Dumma som vi ar bokar vi en till bussresa ikvall. 12timmar. Yey. Och ja, jag vet vad ni kommer tanka nu nar jag sager att vi ska till Bangkok. Men som vanligt verkar det som att media blaser upp det lite for mycket. Inga problem att ta sig till Bangkok inte! Bussterminalen ar inte drabbad och det ar ingen fara. Men vi ska forsoka ta oss till Kambodja sa forhoppningsvis blir stoppet i Bangkok inte langvarigt. Vi ska ju tillbaka dit sen, nar det dar fasansfulla datumet narmar sig!

Sa nu har vi nagra timmar att doda innan det ar dags for bussen igen! Ser redan fram emot det!

Puss / j.


Kuala Lumpur :)


Singapore! :)


Langkawi :)


Moppe! WOHO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0