mui ne

Heeej!
Sista kvallen i Ho Chi Minh blev minst sagt blot.. Men lika glada var vi for det!

Efter en skon natts somn lamnade vi antligen Elliot (det var jag, Bexy, Steph och Elliot, en engelsman, i samma rum.) Han var minst sagt konstig.. Han var 31 ar, fragade oss om det var konstigt att han "bara" hanglat med en tjej dom senaste 8veckorna och fragade varfor hon inte tyckt det var roligt att han pa morgonen sagt:
"Oh, you looked better last night.."
Wtf?
Jag, Bexy och Steph tog bussen till Mui Ne iaf! Och nejda, det var ingen vanlig buss utan en sleeping bus. Sa fick halvligga hela vagen till Mui Ne mitt pa dagen utan nagon ac. Varmt? Hehe, nejda. Bara helt sjukt varmt!
Men det var vart det for sa fort vi fatt tag i ett rum med en dubbelsang och en extrasang (for 4usd/natt) gick vi ner till stranden. Det har stallet ar kant for sin kikesurfing, vilket ar nar man surfar och har en slags "fallskarm" som fixar farten at en. Sa det var fullt med sana overallt. Men underbart med flaktande vind, stralande sol och ett blatt hav! :D
Vi gick ut sen pa kvallen och traffade 5svenska killar. Jag kunde slagit vad om att dom var fran Savsjo/vetlanda hallet men det visade sig att dom var fran Karlskrona. wtf? Lat inte alls som Jennifer gjorde och exakt kopia av Henrik (katjas pojkvan). Valdigt mystiskt! Ja, vi hade riktigt roligt iaf och helt plotsligt star en liten asiat bland oss och ger som aldrig forr pa dansgolvet! Han gjorde"bam bam bam bam" med i laten och skrek:
- Let's get looooost!
- Do not chat, dance!
- Music is the international language!
- DAAAAAAAAANCE!
Hilarious!
Idag har det varit en riktigt seg dag pa stranden. Jag och Steph tog en liten shoppingrunda och gick langs dom sma gatorna i Mui Ne. Valdigt mysigt! Nu har vi haft var sista middag med henne, sjukt trakigt!
Imorgon drar jag och Bexy vidare upp till Hue dar vi stannar nagra dagar innan vi ska ta oss bort till Laos. Av lite olika anledningar har vi inte tid att ta oss upp till Hanoi men som en vis man sa en gang:
- Man ska alltid ha en anledning till att aka tillbaka..
Och det har vi sannerligen. Asien ar fantastiskt!
I Laos moter vi upp Jared, en av killarna fran Nya Zeeland som vi traffade i Kambodja. Han overtalade en kompis att resa lite till, avbokade sin biljett tillbaka till NZ fran Bali och aker tillbaka igen, haha! Sa ska bli valdigt roligt.
Sen ar det Thailand kvar i nagra veckor. Jag vill inte tanka pa det for jag vill inte vakna ur den har drommen. Nu har jag antligen blivit helt frisk och vi njuter av varje sekund.
Har ocksa insett nagot som lugnar mig sa mycket. Bara for att jag borjar plugga nu betyder inte det att resandet ar over.
Puss / j.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0