tack och hejda!

Jaha, da var annu en helt fantastisk resa slut. Forra resan larde jag mig ata advokado och tomat. Denna gangen blev det ananas - tank vad lite resande kan gora ;) Haha.

Precis som vantat var det en helt grymt bra resa. Och precis som vantat kommer jag sakna det. Eller jag saknar det redan, for utan Rebecka ar det bara inte samma sak.. Inga moderna danser pa kvallskvisten, inget gapskratt mitt i natten och ingen att javlas med nar man har trakigt. Ingen att prata konstiga dialekter med eller bara helt plotsligt brista ut i skratt for man kommer pa nagot roligt. MEN, under tiden ensam har jag lart galet mycket om mig sjalv. nastan laskigt att man gatt runt med sig sjalv i 21,5 ar och inte vetat allt det har..

Och som vanligt ar det massa manniskor man sent kommer glomma, som gjort ett avtryck i hjartat och det kommer ta lang tid innan dom avtrycken forsvinner, om alls.

Steph, en mer livsglad manniska far man leta efter. Den bruden har galet bra humor och vi skrattade oss igenom dagarna med henne. Hon fick mig att inse att man inte behover nagon annan att gora en lycklig, man klarar det pa egen hand bara man kampar lite.

Billie,
den skonaste irlandaren i varlden som vi traffade i Sydney. Han tog dagen som den kom och tyckte hjarnans kamera ar tusen ganger battre an den vanliga.

Goz,
killen som insag tidigt att man maste kampa for att fa det man vill. Vid 21 ars alder har han sitt egna foretag, eget hus, egen hund och bil. Han har ett foretag som lanseras over Australien och Asien. Han har kampat for att komma dit och han har lyckats med bravur. Att hans leende garna smittar av sig och att han ar charmig som fa ar ju bara en bonus!

Lachy, Safetylocker kommer ALLTID ha en speciell plats i hjartat - vad som an hander!

Nathan, honom kommer jag mest minnas for han fick mig att inse att det handlar om dig sjalv, inte vad alla runtomkring forvantar sig av dig.

Jared, hur kommer man nagonsin kunna glomma den har killen? :) Han har ett hjarta som ar alldeles for stort for den har varlden. Han vill ALLA gott och har svart for varldens orattvisor men trots att han gar och grubblar over sant sa ar skrattet aldrig langt borta och ja, dagarna med honom gick alldeles for fort!

Mark, bara jag tanker pa den har snubben borjar jag ju skratta. Han sjunger till Adele med en hemsk sangrost och ar inte radd for nagot alls. Han ar galen and that's it.


Sen har vi ju traffat sa sjukt manga fler men det ar dom har som gjort mest intryck och dom som jag kommer minnas langst :)

Resans skonaste citat:

"Real men rides women!!"
- Madi (Lachys lillasyster) skriker ut det har nar vi kor forbi ett gang cyklister.

"I made Asia my bitch"
- Goz om tiden han bodde i Asien.

"Missar man en sparvagn kommer det alltid en ny"
- en riktigt skon goteborgare om att missa chanser med karleken.

"OUH!!"
- detta far man endast saga om man ar medlem i tyskarnas OUH klubb, som jag ar..

"For how long can we stay in the country?"
"You can stay til Saturday but if you want to stay longer it's your freedom! Its your freedom.."
- visumkillen pa gransen till Kambodja.

Resans i sarklass skonaste sms fran Rebeckas australienska mobil mitt i natten nagonstans pa Wake Up:

"Vafan, Pete forstor planen!!"

Ja, det har varit en fantastisk tid och man har lart sig sa mycket nytt. Fatt sa manga nya intryck och nya synsatt pa saker och ting. Vi har dansat bort manga kvallar och skrattat bort desto fler. Vi har traffat BAM BAM BAM kinesen och killen som snackade om skjutvapen och om att hoppa undan i en australiensk supermarket.

Bexy, annu en gang: TACK for en helt gaaalet bra resa! Resa med dig kommer alltid vara nummer ett pa min lista och snart hoppas jag vi sitter pa ett flyg nagonstans i varlden med vara ryggsackar igen. For du&jag tillsammans i ett frammande land (eller Australien funkar ocksa..) - det gar liksom inte med ord forklara hur bra det ar :). Jag alskar dig, av hela mitt hjarta och skulle gora allt for att du skulle vara har och avsluta det har med mig. Men en timme pa Skype racker for att det ska kannas som att du ar har. Snart ses vi igen <3

Sa mina vanner, mitt sista blogginlagg for den har gangen. En dag lar ni fa lasa har igen for en dag ar det en ny resa mot ett nytt land.
Men just nu gar min resa hemat och det stora aventyret som ocksa kallas hogskolan. Men forst ska jag njuta av julen tillsammans med varldens basta familj&slakt. Och nyar med varldens basta vanner.

Battre an sa blir det inte!
Puss / j.

I'll show you mine if you show me yours first
Let's compare scars, I'll tell you whose is worse
Let's unwrite these pages and replace them with our own words

We live on front porches and swing life away,
We get by just fine here on minimum wage
If love is a labor I'll slave till the end,
I won't cross these streets until you hold my hand

I've been here so long, I think that it's time to move
The winter's so cold, summer's over too soon
Let's pack our bags and settle down where palm trees grow

I've got some friends, some that I hardly know
But we've had some times, I wouldn't trade for the world
We chase these days down with talks of the places that we will go



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0