Lucia i thailand

Nej, jag kan inte pasta att jag har nagon julkansla overhuvudtaget. Det kanns sa fel att se dom dar granarna nar man gar i shorts och flip flops. Och Lucia finns inte pa kartan pa den har sidan jorden. Det kanns lite tomt och konstigt att inte bli vackt av mamma och krypa upp i soffan med tanda ljus och frulle for att kolla pa tv-Lucian. Dom dar sma grejerna man gjort sa lange man minns - det ar dom man saknar..

Idag skulle jag akt in till Krabi Town for att strosa runt lite. Men efter en promenad pa stranden somnade jag och vaknade inte forran nagra timmar senare sa blev liksom inget av det. Men mami, oroa dig inte. Jag ar inte som pappa som far solsting sa fort han fastnar i solen 5 minuter for lange. Dricker vatten som jag aldrig gjort forr och sa lange jag svettas sa mycket som jag gor harnere ska jag njuta av sojasasen som dranker riset (ja, jag rakade googla pa det och laste att den hoga salthalten inte ar sa jakla nyttigt.. men shit vad vi atit ris med soja har dom senaste manaderna..)

Sa det var lite yrvaket jag tog mig upp till rummet innan jag tog pa mig loparskorna for annu en promenad. Hostan har blivit valdigt mycket battre dom senaste dagarna (kanske inte ens behover besoka sjukan) men vagar nog inte springa forran jag far dra pa mig understallet och gora det pa dom bekanta gatorna darhemma :). Vet ju att det ar ett Vasalopp som ska klaras av i mars ocksa. Sa bast att borja i tid..

Och ja, igar kandes ensamheten battre och idag kanns det annu battre. Strosar runt, ler at barn (ja, till och med jag kan. och jag laste igenom ett gammalt blogginlagg fran innan jag borjade pa Sandsjo dar det star klart och tydligt att en dag vill jag ha barn. hur tankte jag dar?), jag laser bocker och jag testar ny mat. Idag at jag en sjukt god pad thai (typ som glasnudlar med valfritt tillbehor, som alltid tar jag kyckling. vill inte ens tanka pa hur mycket kyckling jag atit dom senaste manaderna.) pa ett litet gatustand pa andra sidan gatan. Lyssnar en hel del pa Melissa Horns nya album via youtube ocksa, herregud vilken latskrivare hon ar!

Jag trivs igen.
och det kanns bra :)

Vi ses snart (om 1 vecka och 1 dag for att vara mer exakt.)
Puss / j.

Skyller inte ifrån mig
Men du märkte ingenting
Du behövde någon större
Och jag behövde något att längta till
För jag försvinner ibland
Och alla frågar vad jag tänker på
Men jag kan inte berätta
För man får inte tänka så


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0