bangkok

Jaha, da var man framme vid sista staden den har resan.. Sjukt vad tiden gar fort anda!

Resan hit gick bra, hamnade bredvid en trevlig italienare som bor i Schweiz. Lite svart att sova saklart men nagon timmes somn hade jag nog fatt innan jag hor det numera valbekanta skriket:
- LAAAAAAST STOP! LAST STOP! BANGKOK! LAST STOP!
klockan kvart over fem pa morgonen.. gott var det.

Kom till mitt guesthouse men sjalvklart var inte rummet klart och sjalvklart skulle inte staderskan dyka upp an pa ett tag. Sa i halvt sovande tillstand gick jag runt lite. Bor precis vid Khao San road (som ar typ varldens kandaste backpackerstalle) sa det var en hel del walk of shame och en hel del fyllevandringar hemat man sag sadar pa morgonkvisten (sag en kille som sa hejda till ett gang tjejer, forsvann ett tag och kom tillbaka med nagra nya tjejer. bra flyt!)

Men det sjukaste var nog den delen av omradet som det inte var fyllefolk pa. Har gick folk runt med vandringskangor och sma ryggsackar och turistar. Vid klockan 6 pa morgonen.. sjukt. Allt sag sa konstigt ut och det var haftigt att se en partygata forvandlas till en marknadsgata sa fort ljuset kom.

Iaf, fick mitt rum och tankte sova en stund men kom pa att det var lika bra att ta tag i dagen. Skulle ta bussen till Thailands storsta marknad men nar jag sag den fullsatta lokalbussen sa fick jag san panik att jag struntade i den. Jag ar sa fruktansvart trott pa folk som inte forstar mig och inte kan ta mig dit jag vill sa jag tog en taxi istallet. 25kronor for 30min taxifard ar ju inte fy skam anda :)

Och den har marknaden.. har snackar vi stort. 8000stand fanns det. Man kunde fa tag pa allt. Ja, allt ifran receptbocker och klader till toastolar och massageolja. Riktigt haftigt. Och ett problem jag och Bexy haft nar vi varit pa olika marknader ar att vi alltid verkar komma tillbaka till samma stalle.
"Har har vi redan gatt.."
Men har kom man inte tillbaka, aven om man ville. Haha :). Och jag ville knappt pruta for priserna var sa sjukt laga anda..

Iaf, tog en taxi tillbaka (som korde svart, han ville inte satta pa taxametern..) och tog ett parti kort med mig sjalv innan det var dags att ge sig ut igen. Tog en runda pa Khao San men tankte utforska den gatan mer imorgon. Sa tog mig till ett ENORMT kopcentrum (kan dom inte bygga normalt stora byggnader har, vem hinner ga runt i den dar pyramiden?) Shoppade lite, at och gick pa bio. Mysig sondagskvall!

Nu ar det dags att sova iaf och det behover jag verkligen!
Imorgon ska jag kopa den sista julklappen, ga runt och njuta av att kunna ga i flip flops, short och linne. Och packa om hela min vaska (det har med ett extra bagage kanns nodvandigt nu men jag ska nog fa i det!). Sen are bara en natt kvar innan det ar dags att bege sig hemat :)

Puss / j.

Jag ska ge dig ett val som du enkelt kan välja bort
Det kommer svida till men jag behöver det
Jag måste ändra historien
jag måste skriva om dom där sista orden

Sen kan vi låtsas att det va du som sa
Jag vill aldrig se dig mer
Låtsas att det va du som sa
Jag vill aldrig se dig mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0