whitsundays - sick!

Yes, jag madde bra dar efter nagra timmar sa att ga pa baten kandes helt ok ;)

Efter nagon timme sa blev vadret varre (det regnade inte - thank god) men det blaste nagot fruktansvart sa yes, we lost Becky! Hon spenderade hela kvallen nere i vart lilla rum (ja, vi blev uppgraderade till ett twin-room dar jag sov i VARLDENS minsta sang - jag lovar. mina axlar fick knappt plats). Iaf, Becka blev riktigt sjosjuk med andra ord och jag har aldrig tyckt sa synd om henne som jag gjorde da, nar hon lag darnere och sag helt hjalplos ut.

Dagen efter blev det iaf battre (och mamma, jag hoppas inte att ni vaggade mig till somns nar jag var liten. OBEHAGLIGT!) och vi fick snorkla. Och mina vanner, det var OTROLIGT!

Antagligen den basta kanslan jag fatt i Australien hittills. Att snorkla pa revet med alla fargglada fiskar.. helt unreal ;). Och sjalvklart fick en ur the crew for sig att mata fiskarna precis dar vi var. Och shit, dom nafsade pa en overallt for att kolla om vi var mat och sen kom det en ruuuuskigt stor fisk! Dar har gammelgaddan inte en chans.. haha.

Och eftersom jag alltid varit lite radd for vatten och tyckt att fiskar ar ratt ackligt sa blev jag helt fascinerad av hur kul jag tyckte det var. Det var helt otroligt.. obeskrivligt!
Pa eftermiddagen snorklade vi igen och da kommer det en stor skoldpadda under oss.. sa jag tog av mig snorkeln och dok ner och klappade den. Alltsa.. det ar helt otroligt! Har fortfarande svart att fatta det.. allt var sa fargglatt och ja, shit! :D

Vi besokte ocksa Whitehaven Beach, som ar en av topp 5 strander i varlden. Pa Lake McKenzie pa Fraser Island ar det 92% pure silican sand, och pa Whitehaven ar det 97%.. AMAZING! Jag rengjorde mina smycken, haha!

Sen pa kvallen blev allt varre - igen. Becka var inte sjosjuk men daremot blev jag helt forstord. Huvudvark, halsont och smarta i varje liten nerv. Mina benhinnor varkte som aldrig forr och jag lag med tva lakan over mig, min handduk och min tjocktroja. Har inte fatt feber pa 7-8 ar, hur troligt ar det att jag far det nar vi ar pa Whitsundays? INTE OK.

Fortfarande ont i halsen men kroppen kanns battre och om nagra timmar aker vi vidare upp till Townsville. Let's keep in touch, amigos!

(bilder kommer om nagra dar)

Cheers / j.

Kommentarer
Postat av: Korpral Åkesson

Man ska inte ligga där nere om man är sjösjuk, eller det beror lite på men helst ska man vara uppe på däck och koncentrera sig på horisonten :P Annars ska man vara så långt ner i fartyget som möhjligt, där rör det sig minst. Eller ska man göra lumpen i flottan, då är man coolast :D

2010-05-05 @ 11:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0