Those were the best days of my life

Ja, kara vanner. Det ar dags. Vi aker hem.
Ja, ni laste ratt.
Vi. Aker. Hem.
Det ar bara nagra timmar kvar tills vi satter oss pa flyget for att 37h senare rulla in pa Nassjos tagstation.

Och nej, det ar ingen surprise for oss. Bara for er, antar jag. Mamma bestallde var hembiljett till oss i mitten av februari sa vi har vetat om det laaaange. Anledningen till att vi inte sagt nagot?
Tjaa, det ar val for att vi inte ville hora "nu ar det inte langt kvar". Jag har fatt hora det en gang. Av pappa. Och det var bara mysigt :) Vi ville bara njuta av varje sekund. Och det har vi gjort vill jag lova.

Att aka till Australien ar absolut det basta jag gjort i mitt liv. Jag har verkligen haft the time of my life har. Om ens det kan beskriva det. Jag har lart kanna sa underbara manniskor, jag har sett sa vackra platser och framfor allt, jag har fatt uppleva allt med Becka! Tror inte jag kunde haft en battre kompanjon med mig. Trots att det blivit missforstand (nej, vi ar varken systrar eller tillsammans) sa har vi haft sa otroligt roligt! Vi har skrattat oss igenom den har resan. Och jag har lart mig saker om mig sjalv och om andra. Men det viktigaste jag lart mig har jag fatt hora fran min pappa saaaa manga ganger. Det ar bara synd att jag maste aka till andra sidan varlden for att verkligen forsta inneborden av det han forsokt saga :)
Lev for idag. Sluta langta framat, vart tar tiden vagen isafall? Lev for stunden och kom ihag, det ar bara du som bestammer vad du gor med dina sekunder.

Vi har traffat helt fantastiska manniskor! Vissa av dom vet jag att vi traffar igen;
Scottie, ja, han kommer faktiskt och halsar pa om bara nagon vecka eller sa. Ska bli helt underbart! Och den accenten, mina vanner, den ar FANTASTISK!
Skaningarna, jaa, Malmoreuinion it is!
Vincent, nagot sager mig att vi ses snarare an vi tror :)
Lachy&Carter, Nyar med tva av dom snallaste filurerna vi traffat kan bara inte bli fel!
Circle of trust, Portugal, behover jag saga mer?
Michael, det finns tva sorters engelsman: arroganta och valuppfostrade. Sen finns det Michael. Som ar sa trevlig att det inte ens finns ord!

Sen ar det saaaa manga som vi antagligen aldrig kommer se igen..
Josh, Quambone gick sa mycket enklare nar han kom forbi med sitt skratt och sin skona humor! Kommer aldrig glomma Only Once
Quambone-crew, ja, det var vart hem i 7 veckor och jag saknar dom ibland..
Charlie&Rory, dom tva galnaste engelsmannen jag traffat och kommer aldrig glomma vart forsta mote med Charlie. Hade precis kommit in i rummet pa Wake Up! efter Quambone och skulle till Kings Cross
"Girls, you've been here for 3 minutes and you're already drinking?" Sa bra forsta intryck!
Tyskarna, borjade med drinking-games i Brisbane och slutade med dans i Cairns! Yes, vi har traffat dom pa varje stalle langs vagen men kan fortfarande inte deras namn ;)
Andreas, den enda skona dansken, all I need to say!

Sen ar det sa manga fler som gjort varan dag bara for stunden - tack tack tack!

"I guess what I'm trying to say is: I know you are really scared to come home and forget everything you learned, but you will always take with you that a different life full of adventure is just around the corner."
Tack Vincent.

Vi har spenderat dom sista dagarna i min absoluta favoritstad: Sydney! Vi har varit home away from home (Kings Cross), vi har shoppat, upplevt kanslan, varit i Bondi, druckit goon, dansat som bara den, traffat gamla bekantskaper (typ Charlie, Rory och George), posat med poliser, dansat pa en tom buss, sprungit ifran regnet, skrattat, inte kunnat sova, fatt en DJ-pojkvan, gatt vilse i en forort, fatt en Ginger-pojkvan, atit nuggets med ett gang aussie blokes och jaaa, haft GALET kul!

Nu kommer snart Andy och det blir frulle med honom innan han skjutsar oss till flygplatsen och det ar dags att saga hejda till Australien. Varlden ar stor och det ar mer att se!
Yes, nu kommer vi hem!
Men oroa er inte, vi star fast vid YOU GOTTA BE SKON!

Cheers, for sista gangen! / j.

I'm waking up at the start of the end of the world
But it's feeling just like every other morning before
Now I wonder what my life is going to mean if it's gone

The cars are moving like a half a mile an hour and I
Started staring at the passengers who're waving goodbye
Can you tell me what was ever really special about me all this time?

But I believe the world is burning to the ground
Oh well, I guess we're gonna find out
Let's see how far we've come
Let's see how far we've come
Well I believe it all is coming to an end
Oh well, I guess we're gonna pretend
Let's see how far we've come
Let's see how far we've come

I think it turned ten o'clock but I don't really know
And I can't remember caring for an hour or so
Started crying and I couldn't stop myself
I started running but there's no where to run to

I sat down on the street, took a look at myself
Said where you going man, you know the world is headed for hell?
Say your goodbyes if you've got someone you can say goodbye to

I believe the world is burning to the ground
Oh well, I guess we're gonna find out
Let's see how far we've come (right now)
Let's see how far we've come
Well I, believe it all is coming to an end
Oh well, I guess we're gonna pretend
Let's see how far we've come (oh yeah)
Let's see how far we've come

It's gone, gone, baby it's all gone
There's no one on the corner and there's no one at home
Well it was cool, cool, it was just all cool
Now it's over for me, and it's over for you
It's gone, gone, baby its all gone
There's no one on the corner and there's no one at home
Well it was cool, cool, it was just all cool
Now it's over for me and it's over for you


Rebecka, jag alskar dig och vad som hander, glom aldrig att vi alltid kommer ha Australien! Vi kommer alltid ha skratten och vara minnen kommer vara kvar for evigt.
Glom inte det har, for det gor aldrig jag.
Tack - och det ordet racker inte for vad jag kanner.

Kommentarer
Postat av: Fillan

Jag älskar dig och jag ser så jävla mycket fram emot att träffa dig!!!!!

2010-05-22 @ 09:57:37
Postat av: natalia

Hej! Sugen på en ny bloggdesign? Passa på att skaffa en hos mig nu! Just nu har jag ett erbjudande om designer som du får bestämma utseendet på helt. Dom kostar nu bara 50 kr!!



Läs mer på min blogg ;)

2010-08-28 @ 13:58:23
URL: http://smartish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0