I'm free, free fallin'

Goddagens!

Det ar sondag och footballsasongen har borjat i Australien. Puben har en stor tippingtavling sa TV'n ar paslagen och gubbarna har borjat halla i sig olen for nu ar det ju tavling pa g ;)
Vi forklarar att vi tycker mer om soccer och da skakar dom pa huvudet och sager:
"Soccer.. there's no sport in that! You never even get hurt.."

Igar ringde mami&papi och jag kom fram till att det ar ratt skont att paminnas om vad som vantar nar man kommer hem :D. Nassjo-pizza, min sang, mina alskade foraldrar, ostbrack (valdigt viktigt papi, att du koper hem det till min hemkomst!) och massa annat. Samtidigt som jag inte vill aka hem overhuvudtaget. Det ar lite kluvet i min hjarna maste jag saga.

Igar kvall var det ocksa den lugnaste lordagskvallen vi nagonsin haft. I 1,5h satt jag, Becky, Amanda och hennes mamma Jenny har och drack och snackade. AWESOME! Det var alltsa ingen mer i hela puben.. haha. Jenny och Amanda har sagt upp sig nu sa vem som ska laga mat framover ar ett stort fragetecken! Sean har tagit tag i att skaffa nya bartenders iaf och det ar ju ett steg i ratt riktning ;)

Imorgon klockan 7 pa morgonen (jesuses, hur ska det ga till?) ska vi aka till Lightning Ridge med en tjej som heter Stephanie. Kommer bli riktigt intressant da jag bara snackat med henne i 3 minuter och Becka har aldrig traffat henne. Haha, men ska bli skont att komma ifran Quambone lite.

Pa tisdag nasta vecka aker vi vidare pa nya aventyr alltsa! Runt atta aker vi harifran med Amanda till Dubbo, sen tar vi taget 14.10 till Sydney och ar framme runt halv nio pa kvallen. Och da blir det party vill jag lova! Som vi har taggat :D. Ryktas om att Vinnieboy ar i Sydney ocksa sa kan ju bara inte bli fel..

Jotack, vi mar fortfarande prima! Trivs som handen i handsken i det har landet och vi borjar kanna att vi ar klara med Quambone nu. Fast sjalvklart kommer jag sakna en heeel del:

- Billy, mannen som ar har JAMT. Han lamnar alltid mycket dricks och ar bara riktigt trevlig. Varje gang man ser honom skriker han " And how's SCCCHHHHWEEEEDEN going?"
- Lagenheten, tjaaa, vet inte om man kan kalla det de egentligen men jag kommer sakna att ha ett eget stalle med bara mig och Becky, ganska mycket musik och alldeles for mycket larvig dans ;)
- Jenny, den skonaste nagonsin! Hon gar runt i koket, sjunger och ar bara otroligt snall!
- Solnedgangarna, visst kommer vi fa mer av den varan men det ar sa otroligt vackert!
- Dom roliga kvallarna i puben, nar the jackaroos kommer och det blir lite folk - ja, da trivs jag pa jobbet!
- Scottie&Josh, Scottie kommer vi antagligen traffa i Sydney igen men Josh vet jag inte om jag nagonsin kommer fa se igen och det ar riktigt ledsamt.. han ar sa klockren!
- Dom tomma kvallarna, nar jag och Becky drar pa musiken i puben och bara larvar oss..
- Midori, oja, det ar gryyyyymt!
- Pommes&gravy, jag har aldrig atit sa goda pommes som dom har har!

Tja, det ar val ungefar det.. kommer nog dra till lite fler grejer pa den listan.

Imorse hade vi "storstadning" i puben, vilket innebar att vi putsade fonstrena, bytte gardiner och dammsog bort alla spindelnat (och det var inte lite vill jag lova!). Jack kom hit och hjalpte till sa det gick prima!

Nu ska jag forsoka ta bort varken i min nacke for om en halvtimme ar det dags for jobb och happy hour! Woho!

"Men du, vilket land handlar Hotel Rwanda om?"

Cheers mates / j.


Good on ya, mate! Amanda "this is a busy night in Quambone.."


Stada, stada, stada.


Yes, att vara 18 bast ar muy importante!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0