goodbye quambone

Idag lamnar vi Quambone och det ar nog for sjutton med blandade kanslor maste jag saga..

Nar vi kom hit for nastan exakt 7 veckor sen var det svart att tro att vi skulle overleva en vecka.. grodor OVERALLT, en "lagenhet" som inte ar nagot att hurra for, ett kok som mestadels bestar av smakryp och en pub som ser ut som allt annat an just det.

Vi har fatt hora tusentals historier om farklippning, pighunting, farmarbete och allt daremellan. Vi har fatt forklara mer an nodvandigt att vi inte ar fran Switzerland, utan Sweden. Vi har serverat sa manga tap-beer att det ar svart att forestalla sig. Vi har blandat alldeles for manga rum&coke och baddat nagra ackliga sangar da och da. Vi har sett en del av Australien jag aldrig trodde jag skulle fa se och det ar jag riktigt glad over. Vi har serverat riktiga cowboys med hattar och boots och vi har fatt hora fler an en gang att vi borde jobba vidare har sa vi kan fa ett visum till, eller hitta "a rich and good-looking bloke to marry".

Jag ar sjuuukt glad att vi akte hit och jag kommer sakna det. Kanske inte var otroligt veliga chef eller dom timmarna man statt och spelat kort med sig sjalv for att man inte har nagra kunder. Men dom dar stunderna som faktiskt varit helt fantastiska!

Varje kvall vi star och dansar till Scotties skivor innan vi gar och lagger oss.
Den dar natten vi gick hem i kolsvart morker och skrek for fulla muggar "We're walking in Quambone.."
Dom dar stunderna som varit lite annorlunda, som nar Bill kom upp med en pizza som vi delade pa over bardisken eller nar jag blev bjuden pa drink efter drink av nagra sheepkillers..
Dom gangerna vi jobbar ihop och har lite secret meetings in the back (som gar ut pa att ata chirre i forradet).
Varje gang Jenny kommer in med sitt leende "Heeey girls"
Och den dar mamman som alltid koper Horizon och nagra cans of coke och som PRECIS lart sig skillnaden pa mig och Becka.

Ja, det ar en del detaljer man kommer sakna, men det ar dags for nya aventyr nu! Om nagra timmar kommer Scottie och hamtar oss och tar oss till Narromine. Imorgon aker vi vidare mot Dubbo och alskade Sydney! Har nastan packat klart allt (tror inte allt kommer fa plats dock..) och vi har gjort vart sista besok vid poolen :)

Hoppas allt ar bra med er darhemma sa hors vi nar vi hors igen!

SYDNEY, HERE WE COME!

Cheers mate / j.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0