c'gaaaaaals in quambone

rapport fran q-bone!

vi har jobbat var sista fredagskvall och idag ar det lordag. kom nastan lite chirre dar.

OKEJ.
vi har tva dar kvar i q-bo
skon
ne och jag tror faktiskt ingen ar gladare an oss just nu (oh nej.)

och jag citerar min kara kompanjon:
- svenska drinkar smakar bast i australien.
tack inge pa svenska mobel for receptet! coconut cream, ananasjuice, apelsinjuice och en flarra vodka i frysen gor det finfint!

igar var det massa hejda till the friday crew och det var val lite trakigt. louis, greg, kathrina och ganget. yes, jag kommer sakna dom - for sure! jag hatar att saga hejda till manniskor man antagligen aldrig mer kommer se. och efter 7 veckor har dom anda blivit vara kompisar och dom ar otroligt skona manniskor (ok, lite omogna men det ar sant man far ta nar man i bone!)

idag ar vi pa andra sidan baren (jag vet inte, men det kanske marks av det har inlagget). min alskade bror och syster har ringt (gutten, vart fan ar dina telefonsamtal????) och det ar alltid lika underbart att hora nagons rost hemifran. vi har anda varit borta i 2,5 manader nu och aven att jag inte vill hem sa ar det en trygghet att hora en rost man hort nastan varje dag i hela sitt liv igen.

haromkvallen, nar klockan var runt tolv pa natten och jag och Becky kollade film knackade det helt plotsligt pa dorren. och vem stod inte dar om JOSH THE MAN!??! Jag har nog aldrig fatt ett sa fanigt leende pa mina lappar i hela mitt liv!
- Oh my god, Hi Josh!
- Taha.. hi Johanna.. ehmm.. is Scottie here?
- no, should he be?
- Tahaa, hee.. ok, this is awkward.. isn't?
Fantastic!
Sen kom Scottie ocksa - som pa bestallning!

& Josh ville ha ol, som vanligt..
- Scottie, you're not drinking tonight?
- Ehm, no, I have this operation tomorrow so I can't.
- Oh, just tell the doctor you didn't?
- Josh.. I can die..
- Oh, didn't know that.. Sorry mate.


sa vad hander dom sista dagarna i metropolen?
tjaa, imorgon jobbar jag 12-17 och becky 17-22. pa mandag ar vi lediga och jag kanske tar mig till narromine och scottie. det ar ett senare problem sa att saga.

pa tisdag morgon gar bilen fran quambone till dubbo och vid middagstid satter vi oss pa taget till sydney.

7 veckor i quambone ar enough men jag kommer sakna det.
jag ar glad att vi gjorde det och idag nar vi skalade for vara 7 veckor har kanner jag att vi kan klara allt, vad vi an gor. och jag ar glad att jag fatt servera hundratals ol och tusentals rum&coke. och framfor allt ar jag glad att jag traffat manniskor jag aldrig kommer glomma.

nu ska jag ga ut till the beergarden, lyssna pa livemusik och njuta av var lediga kvall i quambone.
for ja, jag alskar australien!

- What's your name?
- Cory.
- Oh, hi Corn!

- What are you doing in the coolroom?
- Ehm.. shitting?

- We got this big poo!

- That's rubbish!
- Oh rabbit? Where?

- We're in the fucking city?

- Alltsa, vart utspelar sig den dar Hotel Rwanda egentligen?

Muy bien!


Keeping it unreal mates! / j.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0