om vi blir uttorkade: ja, vi alskar er.

Hej!
Vi lever fortfarande, egentligen ar det ett underverk.

Den har varmen lamslar oss totalt. Vi kan inte gora nagonting. Det gar inte ens att beskriva hur varmt det ar. Idag gick jag och duschade, kande mig frasch i typ 2min, gick till rummet, satte mig mot vaggen och reste mig efter ca 5min. Det rann pa vaggen bakom mig. Nej, inte sa frascht men forsoker beskriva hur fruktansvart varmt det ar.
Det har har vi levt i nagra dagar nu och vi kan aldrig jobba langre an till halv elva pa dagarna, sen ar det outhardligt.

Och igar fick vi verkligen bevis for hur varmt det ar. Nar jag var ute och sprang (alltid efter klockan atta, innan dess gar det knappt att rora pa sig utomhus) sa vimlade det av helikoptrar i luften. Kollade upp och det sag ut som moln pa hela himlen tills jag kollade bort och sag ett stort ljussken over halva himlen. En STOR skogsbrand som vi kunde se fran var veranda. Helt galet! Kort pa det kommer nog upp sa smaningom.

Annars ar allt bra. Idag kom raddningen. Fran ingenstans borjade det blasa som bara den sa nu (klockan ar halv nio pa kvallen) gar det faktiskt att vistas utomhus. Vi kanner oss sjukt trakiga har, just nu sitter alla och dricker och ska upp till den lokala puben medan vi ligger pa rummet och skrattar oss igenom kvallen. Men, efter att ha levt ett ganska bra partyliv pa Kings Cross i Sydney kanns inte en lokal pub i Hunter Valley lockande. Dessutom har jag inte kunnat sova nagot pa dan idag och vi gick upp halv fem imorse..

Idag tog vi en taxi in till Cessnock iaf och kopte fornodenheter! (chips, cola och godis..) Det ar faktiskt lordag idag och vi har levt pa nudlar i 6 dar! Idag gjorde vi pannkakor med sirapssmak. En aning for sott for min del och INGET i hela varlden slar min pappas pankisar! Eller farfars for den delen..

Imorgon ar vi lediga sa ikvall skulle vi gatt ut och sett solnedgangen (som jag numera far som lyx varje gang jag ar ute och springer..); Men eftersom det borjade blasa blev det molningt pa himlen sa nagon solnedgang gick inte att se :(

Och nu kommer en liten efterlysning! (mest till min alskade pappa..) Jag behover en sponsor till nya loparskor nar jag kommer hem! Dom jag har nu ar halvt forstorda av att ha gatt i sanden pa vingardarna. Och pappa, du som varit en valdigt bra sponsor i hela mitt liv har kanske lust att sponsra detta ocksa? Kommer ju antagligen hem lagom till GBG-varvet ;)

Aja, nu ska jag dra mig. Becky kom precis hit och vi har en heeel del chips som lockar pa rummet!
Och en hel del skratt vantar nog. Kanns som det ar det enda vi gor har. Skrattar, svettas, svettas lite till och skrattar. Men jag alskar det!

Massa karlek fran ett stekhett HUnter Valley / j.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter otäckt med branden. Var rädda om er i värmen(tur inte pappa är där). När det gäller joggingskor får han återkomma om det. Förresten lite galet att springa när det är så varmt. Kramar

2010-01-24 @ 22:33:59
Postat av: Irrefirre

Hej jussipussy! Du tror väll inte att jag övergivit din blogg?! Nejdå, jag läser lite då och då och det låter som att ni har det jävligt bra där borta, fortsätt så! Jag hoppas ni har plockat nog med druvor till 5 juni, så ni inte sviker oss! Ha det bra o hälsa beckizzz!!!

2010-01-24 @ 23:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0