hot hot hot!

Klockan ar 16.00 harborta och det ar varmtvarmtvarmtvarmt!!!

GRATTIS UNDERBARA SVEMPA! HOPPAS DU FAR EN JATTEBRA DAG OCH ATT DU BLIR STAMMIS PA SYSTEMET I HELGEN - annars blir jag besviken ;)

Vad har hant sen sist? Vi har bytt boende! Base var sjukt nice, 10min fran Operahuset, alltsa mitt i city, riktigt nice helt enkelt. Men liiiite for dyrt for oss, sa idag tog vi vara 15kg ryggsackar och gick igenom ett stekhett Sidney till Kings Cross dar vi nu ska bo till iaf mandag. Helt sjukt varmt alltsa! Solen steker pa galet mycket.. Fattar verkligen inte hur jag lyckades ga med nastan lika tung packning i fjallen nar jag var TRETTON ar i en vecka och sen uppfor Kebnekaise.. hujeda mig alltsa!

Somnen har det gatt battre med. Var brittiska och kanadensiska van valde att ha lite forfest i vart rum i forrgar sa snacka om att det var svart att somna. Och igar fick vi nya roommates.. fransman allihopa. Fattar ni hur mycket dom kan snacka eller? Och fort gar det! Men fick ganska manga timmars somn anda.. kollade in Svenska Kyrkan igar med. Tack for adressen alskade mormor!

Idag har vi varit effektiva vill jag lova! Var pa ett Orientation Meeting med AIFS i tva timmar och vi har ett mal! Att aka med en surfingorganisation i fem dar upp till Byron Bay.. sa jakla nice lat det! Men forst ska vi ha ett jobb vilket inte verkar vara det enklaste.. men vi ska forsoka!! Och man marker verkligen hur stort Australien ar. Finns tusen saker man vill gora! Men far val tanka efter lite och se vad som blir bast :)

Sitter pa vart hostel i Kings Cross nu, hamtar fortfarande andan efter var lilla tripp genom Sydney. PHUA! Killen i receptionen ar riktigt trevlig och rummen ser finfina ut! Bor i ett rum med bara tva stycken till, kommer bli skont! Bara det inte ar nagra fransman sa ar jag glad.

Becky har redan borjat blanda ihop engelskan och svenskan - rutinerat ;)

- Ska man ga in och kopa sig ett lappstick kanske?
- Dom tittade fram under desken!
- Yes, but that's mer expensive..
- Har du framme mapen eller?

Bra jobb Becky!

Beckas svenska mobil funkar tyvarr inte har, men min gor det! Sa skicka sms for sjutton! Har dock inte mitt svensk sim-kort i hela tiden, har fatt vara australienska nummer nu. Det kostar ju lite mer att skicka sms dit men ni ar valdigt valkomna att gora det anda :)

Mitt nummer:
0061451608077 (utan landskod: 0451608077)

Beckys nummer:
0061451608076 (utan landskod: 0451608076)

Saa, da vet ni sa att saga!

Va inne i en kladaffar idag, men kopte inget! Var stolt over mig papi! Riktigt fina klanningar.. oj oj.
Nehe, nu ska vi nog rora pa oss lite harborta. Har fixat skattnummer, vara SIM-kort och nu ska vi ordna med vart CV ocksa.

Och kanske bli lite bruna? Nastan pinsamt det har alltsa..

Puss / johanna.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt att höra att allt är bra.Idag på morgonen -20 grader här, alltså inga problem med värmen. Vad är det för fel på franska språket o fransmän???!!!:)/massor av kramar

2010-01-08 @ 09:13:43
Postat av: Ida

Jag tycker det låter som att ni har det hur bra som helst:) fortsätt så. pusssssss

2010-01-08 @ 10:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0