famous jolly swagman?

Aloha fuckeros!

Har leker livet, som vanligt! Klockan ar 20.30 och vi sitter pa hostelet :)

Vad har hant?
Borjade gardagen med nagot jag langtat efter som sjutton sen vi kom hit: SPRINGA! Har sett folk springa overallt hela tiden och papekat for Becky varje gang hur mycket jag vill gora det. Sa igar morse, vid sjutiden ungefar innan den stekande varmen kom, sa drog jag pa mig skorna och gav mig ut. Sprang i ut pa en udde, in  i den botaniska tradgarden och sen ett varv runt Operahuset och tillbaka. Den basta springturen i mitt liv, inga undantag alltsa! Hade varit HELT fullandat om papi hade sprungit bredvid mig men fick noja mig med Winnerback i oronen och det funkade finfint! TOTAL LYCKA VAR DET IAF och imorgon blir det nog en likadan springtur :)

Sen drog vi med en farja over till Manly Beach. Otroligt vackert! Man vill bara ta in alltihop och ta med det hem till er! Hangde pa stranden ett tag, at lite glass, sag lite surfingkillar, blev uttittad av en seriefigurskille och bara njooot av livet!

Pa kvallen traffade vi nagra svenska tjejer sa det blev ganska mycket goone med dom (goone smakar som vin, dom saljer det for 70kr for 4 liter! for fult for att kallas vin sa dom kallar det goone harborta!), en tripp till Sydney Festival som var slut precis nar vi kom, haha. Och sen visade vi verkligen hur tjejer hanterar situationen nar det tar slut med pojkvannen. Det kom fram en brittisk tjej till oss och fragade efter cigg och borjar grata!

- I'm so sorry.. me and my boyfriend just broke up.'
- Oh my, it's ok! Take some goone..
- I don't even know why I'm crying.. it's just so..
- Take some more!
- You know, after eight years.. there's so many memories.
- TAKE SOME MORE GOONE!

Hon sag lite gladare ut nar hon gick darifran iaf ;)
Jag och Becky festade till och med pa lite chips igar, forsta gangen sen vi kom hit! Och om ni kanner oss sa vet ni ju att det ar jakligt bra av oss! Inte ofta jag och Becky umgas och vi inte ater chips och dipp liksom! Sen idag hade vi ett ror till med chips (typ som Pringles..). Efter maten sa tittar jag pa Becky och fragar lite snallt:
- Nehe, ska vi festa till det lite och oppna chipsen eller?
Becky blev helt tyst och tittade bort.. jofan, hon hade redan oppnat dom! haha, vi ar sjuka nar det galler chips alltsa..

Idag blev det Bondi Beach med Linnea, Katrina ochden tyska bruden. Jakligt nice! Fast Manly var nog snappet battre anda..  Och Jim! Jag har badat som en idiot i dom sjuuukt hoga vagorna! Sa nu har jag badat for dig med :D

IMORGON  borjar allvaret! Da ska vi till AIFS for att borja soka jobb. Kanns ganska laskigt. Vi stannar har i Kings Cross till onsdag iaf och sen far vi se vart vi hamnar :)

Svanen! Har bytt tillbaka till mitt australienska nu, men maste ju svara pa dina fragor ;D
- Nej, alla snackar inte som Crocodile Dundee, tyvarr! Dom snackar valdigt forstaligt. Skon accent men vi fattar finfint utan undertexter ;)
- Det blir nog inte sa lange, tagga infor din 18 ars dag for sjutton!

Nu har festen borjat har pa hostelet men blir nog en lugn kvall..
Har kommer lite bilder fran dom senaste dagarna iaf, videorna far nog vanta lite ;)

Foresten, har hort att det ar ganska kallt darhemma.. har ar det 30 grader i skuggan och 20 i vattnet. hoh.

Puss / johanna.


Lite hang i Hyde Park :)


En glad Becky forsta dan utanfor Operahuset :)


Becky och Landinos pa Bondi Beach :)


UNDERBART!


Fina Becky! Dar jag sprang pa morgonen, SA JAKLA VACKERT!


Manly beach, love it!


Frida, Nattis, Linnea, Katrina och Becky! :)

Kommentarer
Postat av: Wanda o Roger

Hello! Vad skönt att ni har det bra!!Fick adressen av Kicki idag på bussen, kul att läsa o se bilderna Emma/Becky bilden värmde mest!!!! Hoppas det fixar sig med arbete. Var rädda om varandra o ha dé!! Kram från grannarna i ett snöigt o kallt N-ö

2010-01-11 @ 17:49:12
Postat av: Anonym

OH, är inte alls avis nu! ser ut att ha det jätte skönt! slönt att veta att ni lever (: ha de bäst och var rädda om er! Puss

2010-01-11 @ 19:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0