australia day

Hej!
Skrev ett valdigt langt inlagg innan men datorn var elak sa kommer bli kortfattat nu..

Idag ar det Australia Day. Dom liknar det vid USAs 4juli men jag vet i sjutton alltsa :P. Det ar synd att vi inte ar i Sydney nu for da vet jag vart kvallen skulle sluta men har ar det stendott! Buhu :(

Vi lever iaf, med hjalp av typ 5liter vatten om dan :). Det ar varmtvarmtvarmt och igar var det en thunderstorm som gjorde att vi inte kunde somna sa ar riktigt trott idag.

Jobbet gar finfint. Att aka med Richard och Rachel langs de vackra landskapen och lyssna pa Pokerface (Richard har en grej for den dar laten) ar nog det basta med Hunter Valley. Det ar galet bra trots att dom kor pa fel sida vagen vilket kan kannas lite orovackande ibland :P

Idag akte vi till en veranda efter jobbet, fick kall lask och ol och grillade. Det var riktigt nice faktiskt! Att prata med dom andra en del (de flesta ar tyskar) och att snacka lite med chefen ;). Men helt plotsligt kom vinflaska efter vinflaska fram pa borden.
- If you don't like it, throw it out and taste another one.
- That's the grapes we picked today, try it!
- That one is so nice.. you have to test it!
Och sa holl det pa.. helt plotsligt inser jag att chefen som sitter bredvid mig tipsar en av The Bucket Boys om en kille som saljer billig marijuana. Kunde inte sluta skratta. Hur sjutton hamnade vi har?

Aja, hem pa ostadiga ben halv tva pa en tisdageftermiddag (mamma, bli inte orolig!) och da skulle vi ge oss pa att tvatta. Vi har kort pa det sakra innan: svart och vitt. Men idag skulle vi kora ljusa farger och eftersom jag aldrig sorterat tvatt (knappt tvattat heller. inte utan klara nedskrivna anvisningar fran mami eller papi) sa lat jag Becky skota det dar. Och nar vi hangde upp det verkade det faktiskt gatt bra!

Annars laser vi en hel del. Det ar alltid det storsta problemet for mig nar jag reser.
Forsta boken laste jag ut pa flyget ner.
Andra boken tog en vecka, for den var riktigt dalig.
Tredje boken laste jag ut pa tva dar och grat nagra ganger darimellan..
Fjarde boken pa 280 sidor laste jag ut samma dag som jag borjade med den.
Sen dess har jag klarat av tva av Beckys bocker med. Maste inhandla bocker!

men da kommer nasta problem. Jag kan inte slanga bocker. Jag kan verkligen inte. Det ar en principsak. Forsta boken gav jag till Katta och andra boken ska jag lamna har. Men dom andra tva vill jag ha. For dom ar ju bra. Men palla dra med sig det?
Aja, det far bli ett problem att losa!

Pa mandag aker vi harifran. Bade lattad och lite trakigt. Men nya aventyr vantar och bast att aka harifran innan jag klipper av mig ett finger (redan lyckats klippa mig i fingret nagra ganger.. det gor forbannat ont!)

Ska snart ut och springa, Becky har gatt och duschat och har kommer dom nog snart att borja fira Australia Day. Far ser hur det gar med det dar.

Hoppas allt ar bra hemma och att ni inte saknar oss for mycket :)
Cheers! / j.

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej tjejer. Låter som att ni har det riktigt bra. Har inte förrän idag fått Ida att gå in på bloggen. Kul att läsa vad ni gör. Ni har hunnit med mycket på kort tid. Ser verkligen fram emot när Becka ska blogga. Var rädda om er. Kram Annica

2010-01-28 @ 22:02:53
Postat av: Annica

Hej tjejer. Låter som att ni har det riktigt bra. Har inte förrän idag fått Ida att gå in på bloggen. Kul att läsa vad ni gör. Ni har hunnit med mycket på kort tid. Ser verkligen fram emot när Becka ska blogga. Var rädda om er. Kram Annica

2010-01-28 @ 22:04:11
Postat av: Svanen

Sån arbetsgivare vill jag också ha! Får väl fråga marcus om man inte kan få lite cb som löneförmån. Peace out.

2010-01-30 @ 01:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0