We're walking in Quambone

Hej!
Ja, idag ar jag faktiskt bakis. I Quambone. Hur gick det till?

Igar jobbade vi, som vanligt. Vid halv ett nar vi val fatt ut alla (forutom Scottie, Josh och deras irlandska kompis som fick folja med bakvagen (ska forsoka att inte gora det till en vana ;P)) sa drog vi upp till Amanda med nagra cider i bakfickan. Daruppe vare folk som jublade for att dom antligen fick se tjejerna bakom baren utanfor baren ;).

Sean var ocksa dar och forsokte ragga upp en stackars tjej. Sean Sean Sean..

Det var en riktigt trevlig kvall iaf och som vanligt hade jag och Becka roligast tillsammans, haha.
- Alltsa Johanna!!! Nu ska jag kalla dig Hakan! Du ar precis som Hakan i Sunes Sommar nar han tar potatisarna. INTE OKEJ!!!

Och nar man ar pa fest i Quambone ar det inte dans som galler, nej, da far man akta sig for att fa grodor pa sig. Vissa av snubbarna tycker namligen att det ar hiliarious att jag hatar dom hoppande slemhogarna och kastar darfor garna en eller tva pa mig. Jag hamnades genom att aldrig mer servera honom alkohol. Han hade tur som kom idag efter att jag slutat ;)
Och i Quambone oroar man sig inte for att bli sedd nar man kissar ute - nej, har gar man runt och stampar och skriker som en idiot for att skramma bort alla brown snakes.

Joda, en hemmafest i Quambone var en upplevelse. Far val se om det hander igen ;). Nar vi val fatt nog tog vi vara ben och gick langs gatan ner till puben i kolsvart morker sjungandes:
- We're walking in Quambone.. wooho!
Bra kvall!

Nar jag val somnat vid halv sex fick jag nagra timmars somn (med lite avbrott har och dar) vare dags att hoppa upp och stada puben. Nu har jag jobbat 12-17 och har med gladje lamnat over till Becky. Fick hoppa in en stund och hjalpa till (happy hour ar poppis!) men nu sitter jag och ater pizza roundas. Det ar bra skit vill jag lova! Speciellt som bakismat :D. Love it!

Kanns lite som att man pendlar mellan att faktiskt trivas ratt bra har till att vara uttrakad. Kan inte bestamma mig for vad an, men det har alskar jag med Quambone:

- Pizza rounda's, BEAUTIFUL!
- Lift, en sjukt god lask!
- Summer rolls, jag har tyvarr atit upp alla men shit vad goda dom var..
- Landskapet, Lejonkungen och vem alskar inte det landskapet?
- Promenaderna, mina promenader med Winnerback i oronen ar balsam for sjalen :)
- Lagenheten, den ar skabbig, ganska ful och acklig men den ar var och vi har den sjalva. Det ar vart det!
- Stammisarna, gubben som alltid dricker Diet Coke och Billy som alltid dricker middies of gold. Du maste bara alska dom! :)
- Katten, visst glommer jag bort att mata den da och da men den ar fint sallskap :) (aven att Becky hatar den)

Ja, det ar fina grejer :)

Det jag chockas over mest har ar hur otroligt oallmanbildade folk ar. Nar jag och Becka snackar svenska kan nagon saga:
- Ouh, what kind of accent is that? You're not from Quambone are you?
Da tror dom alltsa att vi snackar engelska. Dom har VALDIGT svart att forsta att Sverige har ett eget sprak. Manga har tror att alla i Europa snackar engelska med olika accent typ. Och dom blir alltid lika chockade nar vi sager att ALLA lander i Europa har egna sprak och att det faktiskt bara ar nagra enstaka lander i varlden som har engelska som modersmal.
-Didn't you knew it was different languages in different countries?
- Noo.. I knew there was japanese, chinese and english. But nothing else.
Helt otroligt.


Nu ska jag nog gora nagot vettigt och kanske ga ut och satta mig i puben for att underhalla Becky lite. Eller sa gar jag helt enkelt in och sover. For imorgon vankas det aventyr och fick som sagt inte manga timmars somn inatt.

Har forsokt titta pa spurten nar killarna drog hem varsin medalj ocksa meeeen, ovantat nog funkar det inte. Billy tyckte synd om mig som fick sta ut med snowboardrepriserna nar det gar sa bra for Sverige.

Cheers mates! / j.


Quambone :)


God pizza och en underbar becky, jotack jag trivdes!

Kommentarer
Postat av: Sven o Inger Liljegren

Hälsa Becky och gratta på 20-årsdagen från alla vi i Svenljunga och Henrik.

2010-02-21 @ 15:20:57
Postat av: Rebecka

Tack sa jattemycket! Hoppas allt ar bra med er hemma i snoiga Sverige!

2010-02-23 @ 01:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0