two schooner of new please

Heeeey!
(den har bloggen lar nog uppdateras ratt ofta under tiden vi ar har. tillgang till datorn dygnet runt ar ingen bra deal, haha! men internet ar RIKTIGT segt sa man far se hur manga ganger man orkar med skiten :P)

Vad har hant sen sist? Inte mycket.. Vi har jobbat tva pass. Ett igar kvall (15-23) och ett pass idag (15-21.45). Imorgon borjar vi 17.00. Sa vad gor vi pa dagarna? Laser bocker, kollar film och tv, pratar en massa, lyssnar pa musik (Becky gjorde det mest briljanta kopet: en skiva fran aborginerna i Sydney - techno!)..

Det har inte riktigt varit vader for poolen. Det har faktiskt varit mulet och regnigt.. och just nu sitter jag ute i "ladan" dar datorn star sa det hors ganska val att det sporegnar ute. Och jag hor Amanda prata med Sean ute i baren (klockan ar kvart i ett har, baren stanger vid tolv men eftersom Amanda blev dumpad av en kille idag bestamde hon sig for att komma hit och dranka sina sorger. och stackars Sean, som ska forestalla var chef, sitter och lyssnar snallt pa hennes klagande..)

Becky ligger inne i lagenheten och sover tror jag. Hon har en jobbig huvudvark och har inte sovit halva dan som jag gjort.

Jobbet gar bra maste jag saga! Vi kan numera hora vad dom faktiskt bestaller. Vi vet vad en schooner, en pint, en middie och 7s ar. Vi vet hur man blandar dom dar drinkarna dom valdigt sallan bestaller och vi vet vad det finns for sorters ol: four x gold, tooleys new, tooleys old och hanh light. Korta tjocka killen dricker alltid middies of gold, dom andra tva som hanger med honom dricker alltid schooners of gold. Den gamla gubben dricker bara Diet Coke, Sean dricker Hahn Light, en av dom dricker alltid en middie of new.. och sadar gar det pa. Vi forvantas inte fa bestallningar. Vi forvantas fylla pa deras glas sa fort dom ar tomma utan att fraga vad det ar dom ska ha - det ska vi veta. Och man lar sig ganska fort. Det ar inte sa manga manniskor och dom sager att det ar ungefar samma manniskor som kommer in varje dag..

Testade en sausage roll idag med av Jake, helt ok. Sen tog jag en hel sjalv, da var den inte helt ok langre. Haha. Jag haller mig nog till pastan pa det har stallet. Och hamburgare pa onsdagar, fredagar och lordagar (sa jag att vi kommer bli tjocka har?). Det ar namligen dom tre dagarna dom serverar mat och da far vi ocksa san mat. Sen blir det rester vi garna far ta av de andra dagarna. Annars finns det annan mat vi kan gora. Yes, vi har ett skafferi och en kyl som fylls pa med jamna mellanrum dar vi far servera oss sjalva.

Visst sjutton ar vi mitt ute i THE REAL OUTBACK och visst sjutton finns det inte mycket att gora. Men har mina kara vanner, har sparar vi pengar! (om inte alla gar at till snickers och kit kat i baren.. hoh.) Jag ar nog glad att vi ar har och far se den har sidan ocksa. Tva killar fran Dubbo kom in idag och undrade hur sjutton vi hamnat har. Jotack, det undrar jag med. Men va sjutton, vi lever livet och jag ar hellre har an hemma omkringvandrades och inte riktigt veta vad man ska gora av alla dar :)

Kan nog snacka for oss bada: vi ar lyckliga helt enkelt! :D
Och vi har borjat spana pa ett hemresedatum nu faktiskt.. men nope, ni far nog inte veta riktigt an nar det blir, fortfarande ganska osakert :)

Jag har fortfarande hjartklappning nar en hund kommer i narheten.. och idag at hunden upp kattens mat! Jakla hund! Jag sager ju det, dom ar konstiga djur..

Nehe, ska val ga in och se till att hon inte har dott darinne an..
Saknar Sydney litegranna :) Dom skanska skonheterna och Vincent!

(note to myself: borja saga mate till allt och alla du ser. det ar tydligen sa dom gor har)

cheeers! / j.


Kommentarer
Postat av: Svahnen

Woho! Finns det något bättre än att bo i en by med 90 australiensiska lodisar (som med största säkerhet är släkt med varandra på alla möjliga olika vis)?



2010-02-04 @ 22:45:07
Postat av: Mormor

Tack för sms:et.Har idag handlat med Kickis hjälp, men saknar ju Ditt raska sällskap.Nu har jag läst att Ni har det bra. Hälsning till Er båda. Kram Mormor

2010-02-05 @ 12:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0