the river is running red

Japp, tycker Becky klarade sig fiiiinfint pa bloggfronten, det dar lar hon gora fler ganger ;). Som idag, nar vi var ute och gick, kom en hund springandes mot oss. Jag tog tag i Beckas hand, borjade skrika, skaka och nastan grata (ja, for forsta gangen fick Becka se vad jag menar med att jag faktiskt ar livradd for hundar). Pappa har ju varit med om det under x antal springrundor nar hundar kommit fram men Becka blev en aning chockad, borjade skratta lite och utrbrister:
"Jaaa, jag maste nog skriva ett blogginlagg till om det har alltsa!"
Men, hon var stottande anda maste jag saga. Hunden forsvann efter ett tag och vi kunde fortsatta var promenad.. tills nasta hund kom. Jag hatar att det ar sa manga jakla hundar har!

Annars ar det luuugnt. Haromkvallen efter stangning akte vi med "ungdomsganget" till Five Mile. Det ar alltsa en bro dar dom staller sina bilar, satter pa musik och satter sig och dricker. Det ar deras efterfest typ. Paminn mig om att jag inte ska klaga pa Nassjo sa mycket mer nar jag kommer hem. For det har ar nastan katastrof!

En snubbe fran Nya Zeeland var med. Han drog fram ett parasoll och gick runt med det.
"What are you doing?"
"This is the best party I've ever been to, I promise! Like a great beachparty on Bondi.. so, I'm walking on Bondi. Can you see the sea? And the white sand? It's beautiful! And I have pink speedos on me, can you see that?"
Och sadar holl han pa. Efter ett tag trodde man nastan att man va pa Bondi tills han utbrister:
"Oh fuck, who am I kidding? Guys, we're not on Bondi! We're in the middle of nowhere, at some fucking bridge OUTSIDE, how the hell can you be OUTSIDE Quambone??? Shit, this is the crappiest party I've ever been too!"
Ja, han va skon :P

Har varit lediga igar och idag. Chillat en del, lagat lite mat (okej, varmt lasagne igar och varmde chicken nuggets idag.. hoh). Kollat upp var resa uppfor ostkusten sa allt kanns vaaaldigt bra nu. Mojo Surf, here we come (eller ja, ska klara av nagra veckor har forst ;P)

Haromkvallen var vi ensamma i puben. Helt underbart! Testade pa en av Amandas favoritdrinkar. Midori och apelsinjuice. Helt klart godkant maste jag saga! Sa sana far det bli om vi for en gangs skull faktiskt ar lediga pa en helg och kan festa loss med lokalborna.

Haha, pa tal om det! Idag gick vi utanfor affaren dar vi laste pa en stor skylt "What to do in Quambone". Vi blev ratt nyfikna eftersom det skulle va ratt kul att veta vad vi kan gora har. Och det stod> "Go to the pub and meet a local". Yes, det ar som en turistattraktion har.

Och! For att forsvara mig litegranna nar det galler dom har reglerna Becka har satt upp for mig.
Jag la endast hennes klader pa toastolen for att dom hangde over duschen och jag ville inte att dom skulle bli blota nar jag duschade (sa det va bara av omtanke!!!)
Jag bytte inte toapapper eftersom det var mitt i natten och tankte att jag kunde byta pa morgonen innan Becky gick pa toa. Mission failed kan man ju saga eftersom hon gick pa toa efter mig dar pa natten och jag somnade innan liksom..
Tandkramen akte ner, men tankte att det anda var dags att byta tandkram sa tog liksom aldrig upp den..
Och att doda alla ackliga djur kan jag ta pa mig. Sa lange det inte ar en hund..

Nehe, dags att hamta in tvatten (jag lyckades att tvatta idag - all by myself!) och sen blir det en film med Becky och Amanda :)
Imorgon vankas det jobb igen men forst traning pa det!

cheers / j.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0