Relationsship: single!

Okej, jag har inte en aning om hur sant har funkar men jag ska ge det ett forsok. Forsta gangen och mycket mojligen sista gangen som jag becka ska skriva ett blogginlagg. Men allt for att gora mamsen glad :) Far val se om jag lyckas halla samma klass som Jussi.

Resan hittils har varit sjukt bra. Skulle nog kunna sammanfatta alltihop med skratt. Kanns som att vi inte gor annat pa dagarna. Till och med pa kvallarna/ natterna nar vi ar sjukt trotta och ska sova sa satter vi pa en bra lat, nagon av oss borja dansa (lite i stil med vilse i skogen) och da gar det inte att gora annat an att skratta. Eller for att ta ett annat exempel: pa vart forra jobb som druvplockare skulle vi fylla i ett formular om skatt och kontaktpersoner osv. Da star det relationship pa en rad och vi tittar fundersamt pa varandra och beslutar senare att ja, det ar val bara att fylla i att vi ar singlar, vad det nu spelar for roll i detta sammanhang. Nagon dag senare kommer vi pa att denna fraga horde ihop med fragan ovanfor, alltsa vad man har for relation till den kontaktperson man skrivit upp numret till. Men, nu vet var kare gamle arbetsgivare Jonno iaf att vi ar singlar ;) good to know!

Just nu ar vi som sagt lite outback i Australien och vi trivs jattebra! Vi ville ju se nagot annat an bara de klassiska turiststallerna och alla storstader sa har ar vi nu, in the middle of nowhere och lever livet. Om vara foraldrar har varit oroliga for att vi mestadels atit nudlar och pasta innan sa kan ni nu lugna er. Har far vi namligen gratis mat, vi far ga i skafferierna och baren ar fylld med godis, choklad och chips. Kan val erkanna att man har fatt ett litet chokladberoende har men ska forsoka att trappa ner pa det.

Eftersom vi nu har var forsta egna lagenhet sa var jag tvungen att gora lite regler eftersom min sambo, eller kombo som det kallas, tydligen inte riktigt vet hur detta fungerar:

1. Byt toarulle efter dej. annars vacker jag dej mitt i natten sa du far hamta en ny (detta hande haromnatten)
2. Om du tappar tandkramen sa den aker ner under skapet, ta upp den efter dej. annars har jag ingen aning om var den ar. sarskilt nar jag inte har linser eller glasogon pa mej for da ar jag nastintill blind!
3. Lagg inte klader pa toastolen.
4. Doda alla ackliga djur. Jag brukar ibland vacka mamma om det ar en spindel i mitt rum sa spindlarna far jussi ta hand om.


Haha som ni marker galler dessa regler mest jussi, for jag har faktiskt skott mej ganska bra i var lagenhet. Hon har atminstone inte kommit pa nagra regler at mej an.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer. Eller kom pa en sak. Vet inte om jussi har berattat detta men skriver det anda. Nar vi var i Hunter Valley var vi med om det sjukaste och laskigaste askovadret nagonsin. Det blixtrade konstant, regnet oste ner, vet inte ens om man kan kalla det osregn for det var 1000 ganger varre an sa. Efter ett tag narmade det sig stallet vi borde pa och efter ytterligare nagra minuter slog det ner 20 m fran vart hus ( inte en utan 3 blixtar samtidigt) och hela marken skakade och huset med for den delen. Da var vi inte sa jattekaxiga nar vi stod ensamma i ett nerslackt rum och tittade ut. Men det var ju en upplevelse det med.

Nu ska jag ga in och kolla sa Jussi inte river stallet. Vi ar lediga idag sa vi far val se lite vad som hander. Vi tankte ta en promenad senare for vi har inte riktigt kollat runt har an eftersom det har regnat sa mycket och vi har jobbat pa eftermiddagarna och kvallarna.

Hoppas att ni har det bra dar hemma i snon. Ar lite ledsen over att vi missar en sadan bra vinter men hoppas det blir en lika bra nasta ar.

/ rebecka



Kommentarer
Postat av: Kicki

Det var kul att läsa lite från Dej. Det bästa var ju reglerna för Din kombo, mycket intressant. Tycker att Du ska satsa på att skriva fler gånger, blir ju vinklat lite annorlunda.

Kramar Kicki

2010-02-10 @ 18:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0