quambone?

Yes, det blev en hard natt det dar dygnet i Sydney ;). Efter nagon timme i TV-rummet efter forra inlagget sa gav vi oss pa det dar med att testa somn. Det gick sadar. Britten kissade genom fonstret.. hur ska man kunna sova da? iukh.

Efter ungefar en timmes somn ringde klockan. Becky var nojd over att ha stallt klockan tio i sex.. (nar vi papekat FLERA ganger att vi maste vara ifran hostelet tio i sex och darfor behovde vi ga upp halv sex). Men pa grund av nagon som var lite mer ansvarsfull an oss sa kom vi upp i tid ;)
Hur vi madde da ska vi kanske inte ga in pa men kan ju meddela att Becky gjorde en kraschlandning i receptionen med hela packningen och kom liksom inte upp igen.. gratis champagne och goone - yes, det gor sitt!

Tagresan gick bra iaf. Kunde sova nagra timmar och landskapet utanfor var bara helt galet vackert! Sen att jag verkligen avgudar barn och det satt ett bakom mig hela resan gjorde ju sitt ocksa.. vet inte hur manga ganger jag blev sjalvmordsbenagen under dom dar timmarna - phua!

Och efter ytterligare en skumpig bussresa da vi faktiskt undrade vart sjutton vi hamnat kom vi till Coonamble (Becky sitter har bredvid och papekar att hon tyckte vi hamnat i Lejonkungen.. tjaa joo.. hon kan ha en poang.). Dar hamtade Sean upp oss och efter en timme i bilen kom vi till Quambone.

Och vad sjutton ar da Quambone? Jo, tank er sisadar tva kvarter darhemma. Sa stort ar det. 80-90 personer bor det i sjalva "byn" (far man ens kalla det by?) och ungefar 190 bor det runtomkring. Sa yes, vi har kommit till Australiens metropol vill jag lova!

Men vi har en egen lagenhet som ligger ett steg fran puben som ar i samma byggnad. Vi far gratis mat, gratis boende och lon. Vi har traffat nagra av dom som jobbar har och alla verkar trevliga. Vi ska forsoka oss pa den dar baren om nagra timmar. Wish us luck!

Igar akte vi med Heidi (tjejen som jobbar har fore oss och akte vidare idag) och en tjej som heter Amanda till en badtunna mitt ute pa en stor ang i ingenstans. Dar lag vi i jattevarmt vatten och kollade upp pa stjarnorna. Grymt var det!

Det finns dock tva problem har. Ganska stora for mig. Jenny (damen i koket) sa igar att det antagligen finns fler hundar an invanare har. Det kanns ju sadar. Har redan traffat pa tva stycken (varfor kan folk inte noja sig med sma hundar?). Och ja, vi far val se hur det har gar..
Och barn. Dessa barn. Heidi lekte med dom igar och om det forvantas av oss lamnar jag helt klart over den delen till Becky. Jag och barn gar inte ihop. Jag tycker helt enkelt inte om dom.

MEN! Vi har en katt att ta hand om :D. Dom sager att den garna sover i var lagenhet och att vi maste mata den. AHH, perfa! Katter ar fina djur, till skillnad fran hundar. Dom ar inte konstiga och kan inte doda en. Helt perfekt!

Hoppas allt ar bra hemma :). (just det, vi har en pool att chilla vid ocksa. det finns alltsa en chans till att vi blir bruna innan vi drar ut pa var resa langs ostkusten. det har kan ju bara bli bra.)

cheeeeers! / j.

Kommentarer
Postat av: Fillan

Nu du lilla fröken tycker jag att du ska ta det lite lugnt med alkoholen! Tänk på värmen, jag vill ha hem dig i toppskick!!!! Och för fan.. vad har jag sagt om katter??? DOM ÄR OPÅLITLIGA! Ena sekunden söta och spinner och sen BAOW! Klöser dom ut dina ögon... passa dig... och JA, jag saknar dig hur mycket som helst!

2010-02-03 @ 19:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0