JAG GILLAR KANSLAN

Nar man jobbar 5h och bara har 4 gaster under dagen sa hinner man tanka en del.. och det kan man val saga att jag gjort ;)

Jag alskar att vi har akt hit. Jag alskar att vara i Australien och aven om det ar lite pinsamt att erkanna det har jag borjat trivas i Quambone. Jattebra. Jag alskar hur Billy alltid kommer in mellan tre och fyra, alltid dricker tusen middies of gold och alltid har ett leende pa lapparna. Jag alskar hur vi pa kvallarna ligger och pratar och dansar. Jag alskar hur Seans beslutsangest alltid gor att vi kan gora lite som vi vill. Jag alskar att ingen foljer det som egentligen ar sagt (som igar, da vi fick sluta lite tidigare och Sean tog over sa gar jag in i baren lite senare. Da star det en random snubbe bakom baren och jag fragar "What are you doing there?" och han sager "Somebody has to do the work!" Jag tittar pa Sean som sitter och dricker ol, skakar pa huvudet och bara skrattar.)

Jag alskar hur dorren mellan koket och baren gnisslar som bara den sa man alltid vet nar nagon kommer. Jag alskar hur Jess, Trent och det lilla barnet alltid ater mini-pizzas. Jag alskar hur dom alltid sager ens namn "how are you johanna?" och jag alskar hur manga av dom fortfarande blandar ihop oss och tror att vi ar systrar. Jag alskar att dom alltid fragar vad man varit med om och ar sa otroligt nyfikna pa resten av varlden.

Jag alskar hur solen gar ner sa vackert pa den har sidan jorden. Jag alskar hur en vind kan fa en att alska det varma vadret bara for att sen hata det igen. Jag alskar hur friheten att gora vad man vill alltid finns kvar. Jag alskar att traffa nya manniskor, lara sig nya saker och fa nya perspektiv pa saker. Jag alskar hur sa manga olika manniskor paverkar en pa olika satt. Jag alskar hur vi alltid lar oss nya aussie ord. Jag alskar hur musiken spelas - jamt.

Att aka till Australien var det basta beslutet jag nagonsin tagit.
Jag vill aldrig aka hem igen.
Och det sager jag nu, nar vi fortfarande ar i Quambone och har hela ostkusten kvar att uppleva.
Jag alskar Australien.

Yes, som ni marker ar jag pa riktigt bra humor idag ;)
Jobbade fem timmar. Sag Canada - Ryssland, nar Australien fick ytterligare ett guld och pa win-updaten fick jag till och med se stafettsnubbarna dra in sitt guld och nar team Edin gick vidare till semin.
Fick dricks av Billy nar han sag att Sverige vann stafetten. SNALLT!

Och har haft lite live uppdatering fran min kara bror pa MSN nu om Slovakien-Sverige matchen. Den gick ju visst at pipsvangen sa jaa.. det var val inte sa kul iofs.

Klarade av att gora pappas champinjonsas till pasta idag ocksa. Framsteg Akesson!
Mamma! Min telefonrakning ska betalas nu i dagarna sa hall koll pa det!

Nu, mina kara vanner, ska jag ga ut och ga i solnedgangen och njuta av varje sekund.
For det har ar lycka!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ska jag börja oroa mej nu eller? Becka saknar några rader ifrån Dej(gick ju så bra när du skrev, då jag fick veta ngr sanningar:) för Johannas ord är väl inte hela sanningen antar jag.

Kramar till er båda



2010-02-27 @ 20:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0