- do they have bananas in sweden?

Nej, Becky har inte gjort comeback i bloggandet an. Sa det ar jag, Johanna.

Dagen borjade ganska intressant. Vi satte oss i en bil med Sean (som ska forestalla var chef. dock kan han aldrig bestamma sig och ja, han ar sa lite chefsmaterial som det gar att va faktiskt). Iallafall. Vi satte oss i en bil, akte ut pa nagot dom kallr vag har (skulle mer vilja saga att det var en strang med grus) och kom fram till ett hus. Runt huset var det massa far. Och lite till far.

Dags att titta pa farklippning! Ratt coolt men jag madde illa efter en stund. Det sag verkligen ut som att dom drog bort huden pa faren och dom la dom i en valdigt onaturlig position. Usch nej, inte okej. Dags att bli vegetarian igen kanske? For det har var verkligen ackligt. Becky tyckte inte det men jag madde illa storre delen av vistelsen. Forutom nar vi gick ut och tittade pa faren som vantade pa att fa klippas. Soooota! :)

Och att dom hade TRE hundar som samlade ihop faren hjalpte ju inte heller. Fy sjyven, kan dom inte bara sitta stilla?

Sen jobbade jag 12-17. Sadar kul maste jag saga. Dagens stora handelse var att vi fick en vattenmelon (som jag sitter och ater nu. Mamma, lar mig hur sjutton man skar vattenmeloner! Det funkar bara inte..) Efter jobbet stack jag ut och sprang. Sadar smart i 30 graders varme.. och nu hor jag Becky ute i baren med alla gubbarna. Skadegladje :D

Jag har tankt dessutom! (way to go akesson!)

Saker jag bara avgudar med att vara i Australien:
- Dom snalla manniskorna (vart man an kommer far man hora "how you doin' mate?" och alltid hjalper dom en om man behover det. Dom ar inte blyga och alltid lika trevliga!)
- Skratten med Becky (dom tar aldrig slut och vi bada fasar redan for den dan vi kommer hem och faktiskt maste sova helt sjalva..)
- Crunchie (antagligen den godaste chokladen som uppfunnits.. maste importera till Sverige!)
- Landskapet (det ar helt otroligt.. gar inte att beskriva hur mycket jag alskar dom oppna falten och att det luktar precis som mormors tradgard pa Oland.. man kan bara alska det!)
- Spraket (jag ALSKAR att vi forstar vad dom sager men att dom inte kan fatta ett skvatt av vad vi pratar om nar vi snackar svenska. det basta ar att kunna sitta bredvid en snubbe, kolla pa Becka och saga "det var den ackliga gubben dom varnade oss for" utan att han faktiskt forstar. Detta maste vi dock vanja oss av vid innan vi aker tillbaka till Svea rike. Annars kan pinsamma situationer uppsta)
- Varmen (didn't see that one coming, ey? nej, som alla vet brukar jag HATA varme. men har ar den underbar! okej, kanske inte den dar galna varmen.. men sadar lagom, om det nu kan bli det, och inte vakna upp till en regning svensk sommardag varje dag)
- Regnet (dubbelt upp? jaa, helt underbart att springa i regnet. for det ar ju knappast kallt)
- Priserna (kanske bara ar sa i Quambone med 30pix for en drink ar helt ok for mig)
- Friheten (att veta att vi har hela Australien att resa i, x antal manader kvar och friheten att valja precis vad vi vil se!)

Saker jag inte riktigt tycker lika mycket om med att vara i Australien:
- Hundarna (kanske bara i Quambone det med men det kryllar av dom)
- Insekterna (vet inte hur manga vi dodar om dan eller hur manga flugor som leker med livet genom att surra framfor ansiktet hela tiden)
- Luftfuktigheten (nar det regnar har ar det omojligt att ha NAGOT torrt. lakanen ar fuktiga, kladerna ar fuktiga och haret torkar ALDRIG efter en dusch)

Jaa, ni ser ju att det bra vager over det daliga ratt hart.
Kan nog inte klaga pa livet just nu overhuvudtaget! :)

tooooodles! / j.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0