fraser island - heaven on earth

Japp, som ni marker overlevde vi! :D Fast det var stunder da det var tveksamt.. pa motet dan fore far vi se en film om sakerhet pa on. Det forsta dom sager ar:
- Om du blir attackerad av en dingo, forsvara dig sjalv aggressivt.
Yeeey, kanns mycket battre.
- There's 7 really poison snakes in Australia.. Fraser Island have them all.
Annu mer yeeey!

Nar vi val kommit ivag med 4 tyska killar och 2 tjejer fran Schweiz sa ska vi backa ut pa farjan. Thomas (chaufforen) tittar bakat men rycker pa axlarna och borjar backa. Becka sager:
- Can you see anything in the back?
- Oh.. no, but I will feel if we hit something.
Kanns bra.

Och sen att vagarna pa Fraser Island ar heeeeelt galna och man far rakna med att sla huvudet i taket nagra ganger ar ju en annan sak. Och att Alexander ville sladda pa stranden (kanske inte varldens basta ide med den bilen) var val kanske inte heller jattebra. Och att Thomas ville kora ut i havet kandes inte som varldens basta ide just da.
Sen att vi rakade kora OFF LIMIT och att backspegeln rakade pa nagra trad ibland.. tjaa, kandes lite som smapotatis. For idag nar vi skulle hinna med farjan som gick vid tva tyckte vi att vi hade jaaaaattegott om tid nar vi kom fram till en ramp vid ett.

Vilken tur att det fanns EN smart manniska i bilen som inte riktigt kande igen sig och kande pa sig att nagot var fel sa DENNA person kollade kartan och insag att vi var 3 mil fel. (ja, jag tar pa mig aran for det!) Och 3 mil kanske inte kanns som nagot nar man har en timme pa sig men vagarna tillater en att knappt komma upp i 30km/h. Sa jag kan val saga att det var med rallyfart vi drog igenom skogarna pa Fraser Island - latt det roligaste som hande. Hahaha!

Annars var Fraser Island allt man forvantat sig och lite till - helt galet vackert! Det ar nog utan tvekan den vackraste platsen jag nagonsin sett (om man bortser fran en soluppgang over angarna ute i sommarstugan!). En 75mile lang strand som kandes endless och vackra sjoar, berg dar man kunde sta och se ut over hela on och en sandblow dar det kandes som att man kommit till oknen. Det var helt ofattbart. Och fler an en gang onskar jag att jag kunde ta med allt hem till er och visa er. Att Fraser Island ar ett varldsarv forstar man sa fort man satter foten pa on :)

Campingen gick bra, forutom att jag sovit i en liten pol inatt (yes, vi hade tur med vadret. Molnigt men inget regn.. forutom nu sista natten - FY SJUTTON ATT VI FICK TALTET SOM LACKTE IN!)
Goonparty pa en tom och mork strand ar bra skit! (och att vi inte stotte pa nagra dingos forutom nar vi satt i bilen ar ocksa bra skit!)

Ja, har haft 3 underbara dagar med saker som jag bara trodde jag skulle fa se pa bild :)
Och pa tal om bilder.. dom kommer dom narmsta dagarna - lite problemas med att ladda upp dom har!

Cheers dudes / j.

Kommentarer
Postat av: Orre

Åkesson visar upp sina orienteringsskills. Duktigt gjort ;-)

2010-04-25 @ 23:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0