Becka live from Brisbane!

Ja, jag har blivit tvingad att blogga igen, sa har kommer inlagget som ni alla (endel) har vantat pa. Trots att vi har varit har i over 3 manader sa har vi verkligen inte trottnat pa varandra alls. Det ar snarare nastan tvartom. For att ta ett exempel sa nar vi kom till vart hostel har i Brisbane sa fanns det bara overslafar kvar i vart 10-badds rum. Sa vi tar 2 sangar jamte varandra och plotsligt kollar Johanna pa mej och fragar: kan vi inte ligga med huvuderna mot varandra sa vi kan ligga och prata och skratta lite tillsammans. Och sjalvklart stallde jag pa det. Vi gar nastan alltid och duschar tillsammans (inte tillsammans utan samtidigt i 2 olika duschar) och borstar osv. Sa det funkar verkligen jattebra och det kommer nog mer kannas konstigt nar vi kommer hem och inte ska sova i samma rum, ata frulle tillsammans osv.

Innan vi var i Brisbande var vi som sagt i Surfers Paradise vilket jag verkligen gillade och innan dess var det Byron Bay som ocksa hade sin charm :) Men det jag tankte komma till ar surflagret. Det var hur kul som helst! Medans Johanna mest lag och latsades att hon var med i Titanic genom att ligga och chilla pa bradan och ropa "Is there anybody out there" eller "Jack I will never let you go" sa forsokte jag iaf fanga vagorna. (johanna fangade en del ocksa) haha. Der var i vilket fall hur kul som helst. Sa mysigt att ga upp tidigt pa morgonen, ata frukost med hela ganget och sen va de forsta ner pa stranden och surfa. Men for att komma till en liten pinsam handelse pa bussen. Nar vi skulle aka till vart andra stalle sa fragar busschaufforen " do you have any good stories from yesterday?" och eftersom ingen svarar sa borjar jag tanka lite och tanker att ja det har vi val faktiskt..sa jag marker inte att han staller nasta fraga sa jag sager (ganska hogt och tydligt) YEAH! men det piniga ar att han da hade kommit till nasta fraga vilken lod "did anybody get laid yesterday" och dar sitter jag och skriker YEAH med ett leende pa lapparna. Tanker inte oversatta den sista fragan om nagon nu inte skulle forsta det, men lite pinsamt blev det..

Vi klarar oss ratt bra annars, lite felbokningar gallande datum pa hostels osv men det har alltid lost sig. det ar val vart motto, de loser sig alltid :D sa vi fortsatter att skratta oss genom resan och vi har traffat sa mycket harliga manniskor. En sak som ar valdigt rolig och som skiljer mej och johanna ganska mycket at ar nar vi t.ex. ater. Om jag har en chipspase sa fragar jag alltid "vill du ha", eller "de ar bara att ta om du vill ha". Men nar jussi sitter dar och ater sina kex t.ex. som hon at haromkvallen sa blev jag ocksa lite sugen. Men inte fragar hon om jag vill ha inte. Sa jag forsoker inleda henne lite pa dessa spar genom att saga, "ah, ar det gott?" da tanker man sig kanske att hon svarar ja, och sen vill du smaka. men inte! man far bara ett ja och sen fortsatter hon ata. Sa nu vet ni alla dar hemma det. hah

Jag trivs verkligen i Australien (det gor johanna med :P) och kan verkligen tanka mej att aka tillbaka hit nagon mer gang. Jag maste nastan aka hit igen. Alla australiensare ar sa travliga, riktigt fina strander, harliga storstader (har verkligen fastnat for Sydney), billigt goone, folk fran hela varlden osv osv. Kan inte skriva upp allt men ni fattar sakert vad jag menar. Det ar underbart :)

Ikvall blir det en lugn kvall, ska nog aka med en citycat som dom kallas har, en slags farja som aker runt, ska visst vara valdigt mysigt. Nasta stopp blir Noosa och vi har aven nu bokat Whitsunday och Fraser, ar sa taggad pa det.

Sa detta var mitt inlagg och hoppas det var nagorlunga lasvart. Hoppas ni alla dar hemma mar bra och vi har det toppen sa oroa er inte for oss.

Cheers mate!


Kommentarer
Postat av: johanna

ok, jag tycker du ar liiiite orattvis nuuu! jag fragar faktiskt ibland och jag haller numera upp mjolk till dig ocksa :D

2010-04-13 @ 10:34:22
Postat av: Richard

gött beckizz! hoppas att mitt tjat bidrog till att du skrev blogg igen :) annars förlåt. gött att ni har det bra! whitsunday och fraser ska visst vara riktigt ballt.. hadet bra ! hälsa pussy

2010-04-14 @ 13:17:47
Postat av: Mamma/Kicki

Äntligen några rader från Dej Becka. Det var väl det jag visste, några sanningar om Johanna som hon absolut inte skriver om själv. Härligt att ni har det bra och upplever massor. Njut av varje stund.Kramar

2010-04-14 @ 22:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0