airlie beach :)

Yes, efter 10 timmar pa bussen som var 2h forsenad sa kom vi antligen hit igar morse :). Vi bor pa ett ganska sunkigt hostel men det ar val sant man far rakna med nar man betalar 19dollar/natt ;). Dom har skooooon musik i baren iaf och det ar val det vi vill ha :D

Igar blev det drinking-games med rumskompisarna (varfor ar ALLA engelska?), valdigt skoj.. haha! Sen hamnade jag mitt i en svensexa, trevliga snubbar! Och helt plotsligt satt jag och pratade om skilsmassa med en snubbe som holl pa att skiljas.. haha. En av dom konstigaste kvallarna i Australien kan man ju lugnt saga.. jag hade min ballong och handgrabbing ar det inte tal om vill jag lova!

Efter nagra timmars somn tog vi en morgonpromenad (varfor ga nar man kan springa..? well, kanske ar det en benhinneinflammation - forbannat ont gor det iaf nar jag forsoker mig pa det..), at frulle och slocknade vid lagunen. Yes, nu har det blivit farligt att bada i havet sa undviker det till hogsta grad. Stingers och jellyfishes ar inte att leka med! Ikvall blir det annu en uppladdning infor Valborg imorgon! For yes, det spelar ingen roll att vi ar pa andra sidan jorden - VALBORG MASTE FIRAS! och vilken tur att det infaller med The Big Full-Moon partyt har ;)

Hoppas allt ar bra med er darhemma! :)
Saknar er faktiskt litegranna nufortiden och jag skulle nastan doda for min egen sang vid det har laget..

Ta mate! / j.

Becka blir stucken av nagon insekt pa Fraser..
- Men nej, nu kanske jag far sandar mozarella..

Jag star pa gatan i Noosa och tittar upp och ner och fattar inte vart hostelet ar nagonstans..
- Alltsa, vart ar vi?
Becka satter sig upp (ja, hon lag pa marken..) och sager helt fortvivlat:
- Men Johanna, det vet du val! Vi ar i Noosa..

James ligger och halvsover pa stranden. Rebecka ser lite orolig ut..
- Is really drunk or just tired?
Felix tittar pa henne och rycker pa axlarna.
- Oh, it's just the green ants!

- Dude, there's a ghost in your room..
- Oh, don't say that to him! Maybe you can handle that stuff in Europe but we're not old enough in Australia..


oroa dig inte morsan, vi overlevde ;)


Solnedgang vid 1770 :)


Jag kan med gladje meddela att nudeldieten ar over! mamma, ar du stolt? ville bara saga att jag numera ater tonfisk, advokado OCH tomater.. och becky har borjat ata champinjoner. helt otroligt ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma/Kicki

Ser lite vingligt ut på motorcyklarna, tur att det gick bra. Härlig mattallrik, äntligen lite varierad kost. Du äter avokado!!!??? Idag valborg, lite varmt faktiskt men risk för regn. Ha det fint o njut. Kram

2010-04-30 @ 12:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0