- här trvis vi som fina fisken

Heeej!
Matte C är ganska knepigt men (lyssna nu papi och anders!) ganska kul till och från :P (sa jag verkligen det?)

Sen var det dags för filosofi och fortsättning på diskussionsfrågor. Frågan:
Är det rätt att homosexuella får gifta sig i kyrkan?
kom och det är bara två stycken som sätter sig i ja-hörnet. 2 stycken. Resten satte sig på vet inte och Josef på nej. Det är ju fan så man blir mörkrädd. Om man är troende och vill följa den kristna traditionen tro fan man ska få gifta sig i kyrkan då??! Tack gode gud att Erika höll med mig till 100% iaf :). Diskussionerna blir rätt galna i vår klass, jag förstår verkligen inte hur så många med så många olika synpunkter och värderingar har så roligt tillsammans? <3

40 längder bröstsim blev det på badet iaf. Min träningsvärk försvann totally (great job åkesson!). På religionen kom skolpastorn och två filurer till för att vi skulle få ställa frågor om deras tro. Det var väl rätt intressant på ett sätt, men alla frågor som kom upp har redan besvarats på konfan så jaa, jag vet inte. Kändes som att man skulle veta vad dom skulle säga innan dom sa det, för att det var så mina konfaledare förklarade det. Jag är iaf fast besluten att jag aldrig kommer bli troende, för jag förstår inte hur dom kan tro på något så gott när det finns så himla mycket orättvisa i vår värld. Fri vilja hit och dit, det räcker inte för mig.

En naturkunskapsfilm och kraschning med stolarna (emmas fel!!!) senare kom jag hem för att plugga matte. Och det gjorde jag. Herregud, jag har blivit så flitig :D. Lagade mat också, hör på den! :D Nu har jag suttit en stund här och tittat på sorgliga klipp på olika filmer och gråtit en hel del. & jag tror det behövdes, för de senaste dagarna har jag samlat på mig alla dom där tankarna som kommer upp ibland och all den där saknaden jag fortfarande känner efter något som har försvunnit. Så, ja, det var skönt.

Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see is just a yellow lemon-tree
I'm turning my head up and down
I'm turning turning turning turning turning around
And all that I can see is just another lemon-tree

Nu är det iaf dags att börja leva igen och kanske plugga en stund till innan Idol.

Puss/Johanna

& någonstans vill jag bara skrika. för jag är tillbaka där igen,
det stället jag lämnade för längesen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0