- vad är hv71 för något?

Heej :)
Dagens rubrik påminner om midsommarafton i hög grad :). Ge mig sommar <3

Jaha, så vad har min dag bestått av? På matten var det linjära funktioner som gällde. Vad fan har jag för nytta av det om några år? Jag är så trött på all meningslös information som pumpas in i hjärnan bara för att försvinna efter några dagar igen. Fan vad tråkigt.

På idrotten hade vi en slags cirkelträning. Det var jobbigt iaf men jag älskar verkligen vår klass :). När alla står där och är helt utpumpade säger någon något och alla börjar skratta. Alla pushar verkligen alla och skriker som idioter när det är deras tur att vila. Och det bästa är väl ändå när styrkan började. I vilopauserna stod alla och sjöng med i låtarna för full hals och vår lärare, Magnus, gjorde dagens moves :). Åh <3 hur ska jag klara mig utan er?

På tal om det, har jag sagt att vi bokat resa till Ayia (eller stavas det Agia?) Napa? ;D 22 maj - 29 maj FAMILJEN ÅKER PÅ SEMESTER, BAMSEKLUBBEN NÄSTA! :) Den veckan kommer bli mer värt än guld. Men jag vill inte dit än, för då äre bara några dar kvar till studenten :/

Dagen fortsatte med religion och vi pratade om muslimer. På tal om det, igår så pratade vi också om islam men då pratade vi om tjejernas könsstympning och det är ju så SJUKT! Visst, det görs inte jätteofta och det är "bara" vanligt i vissa kulturer. Men jag var nära på att spy och börja gråta på samma gång. Vilket normal kille vill skära upp tjejernas könsorgan med ett rakblad på bröllopsnatten för att det varit ihopsytt i alla år så ingen ska ta oskulden innan bröllopsnatten? Jag blir arg bara jag tänker på det. Och idag när jag satt och tänkte på vart jag ska resa sen efter studenten så är nog Afrika ett alternativ. För att hjälpa. Försöka göra någon förändring. För jag vill inte bara sitta och titta på längre.. när man har möjligheten borde man faktiskt göra något åt det också..

På naturkunskapen var alla sjukt trötta. Det blev tävlingar, fusk och kemi ;D. Yes, SP-klassen (antagligen den klassen som är minst intresserad av naturkunskap dessutom) har numera ingått i kapitlet KEMI! Det var väl trevligt till en början :P. Vi hade olika frågor också som ställdes och Rickard ställde den självklara:
- vad har vi för nytta av det här om några år?
Alfie blev skitglad och lös upp.
- ja, det kan jag svara på! titta på kursens mål så kanske du förstår.
end of discussion. ja, han är ganska rolig ibland, lilla alfie :)

Sen jag kom hem så har jag försökt plugga lite. Men har mest hängt i köket eftersom både gutt och albie är hemma för tillfället. Vi har även firat gutt plutt lite. Mormor kom in och sådär :). Hon har möblerat om i sitt sovrum. Jag är lite rädd att hon ska gå vilse imorgon, men det ordnar sig nog :)

Dessutom tror jag min pappa blivit ÄNNU stördare av Arn-filmen. Häromdan hittar jag honom på köksgolvet med en kaviartub i händerna upp mot himlen.
- johanna, jag är ingen tempelriddare, jag är en kaviarriddare!
och igår när jag satt vid mammas dator ser jag något börja röra sig i ögonvrån. jag tittar dit och där gör pappa några akrobatiska övningar.
- man måste vara fit for fight om man är en kaviarriddare förstår du!
ja, jag har aldrig påstått att han är normal, tro det eller ej ;)

Nu ska jag nog unna mig ett Smallville-avsnitt innan sängen kallar :)
Puss/Johanna

 I just want to see you
When youre all alone
I just want to catch you if I can
I just want to be there
When the morning light explodes
On your face it radiates
I cant escape
I love you till the end

I just want to tell you nothing
You dont want to hear
All I want is for you to say
Why dont you just take me
Where Ive never been before
I know you want to hear me
Catch my breath



Kommentarer
Postat av: lovisa

åh uno!!! <333 de va ett tag sen nu, vill träffa honom dirr ;)

2008-10-19 @ 21:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0