- när man är 50 kan man lika gärna ta livet av sig

Heeej! :)
Gårdagen ägnades åt Arn med mina föräldrar :) Ja, första filmen, vi är lite efter ^^. Det var massa mys iaf och jag älskar min föräldrar mer än allt annat! <3

Sen vid halv elva tiden kom Joakim lägligt för att sova :). Helt underbart att sova med dig älskling, det finns inget bättre <3.

På internationell ekonomi vare dags för redovisningar och jag hörde väl egentligen inte så mycket och när det blev dags för religion var jag så trött så jag la väl inte ner så mycket energi på den lektionen heller. Men fick reda på att det är obligatorisk föreläsning på onsdag när vi har vårt prov så hela skiten går ju åt helvete nu..

Vi skulle haft:
Ons 15/10 Prov kap 1-3 i internationell ekonomi
Mån 20/10 Prov psykologi
Ons 22/10 Prov kap 4-6 i internationell ekonomi
Fre 24/10 Prov redovisning och beskattning

Och nu blir det..:
Tors 16/10 Prov psykologi
Ons 22/10 Prov kap 1-6 internationell ekonomi (som motsvarar 180 sidor..)
Fre 24/10 Prov redovisning och beskattning

Någon kan väl lika gärna ta livet av mig nu? 180 sidor internationell ekonomi? Ja, det finns roligare sätt att spendera sina timmar.. Well, vi sa att det blir partey första dan på vårterminen för då har vi så gott som tagit studenten. 4 ämnen försvinner och inget tillkommer. 7 lektioner i veckan - hejdå! :D

Aja, nu ska vi överleva det här först ;). Jag är arg på Jan för att vi ska ha prov på HELA boken i internationell ekonomi (i hur många ämnen går man igenom HELA boken?) och jag är arg på mig själv för att jag fått så dålig självdisciplin när det gäller pluggandet..

Resten av dan har väl gått rätt fort. Hann plugga lite innan jag somnade och när jag vaknade var jag sådär ruskigt sugen på att ge mig ut med mina löparskor och min musik. Och så blev det. Har jag sagt att jag aldrig skulle kunna tänka mig ett liv utan löpningen? Jag bara älskar det.. mer än något annat. Det finns inga stunder i mitt liv som jag är så tillfredställd med mitt liv som jag är när mina ben får kämpa.

Kvällen har spenderats i soffan med mami och papi och en ny film :) Mys igen! :D <3

VIKTIGT ATT NOTERA: JAG HAR INTE TITTAT PÅ ETT ENDA SMALLVILLE-AVSNITT IDAG! är jag duktig?

Puss/johanna

Kommentarer
Postat av: Skymt

Om skolans internationella ekonomi tråkar ut dig, prova den här rykande aktuella varianten istället:

Lyndon LaRouche: The program for World Economic Recovery. http://www.larouchepac.com/news/2008/10/01/larouche-webcast-now-more-ever-big-four.html



I grunden så pratar han om en etisk ekonomi baserad på produktion, så ett land rikedom baseras på hur mycket de producerar, snarare än på hur mycket pengar de har, så som det fungerar idag.

2008-10-13 @ 23:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0