- vi resumerar om det sen

Heeej! :)

Okej, en liten sammanfattning av min helg:

FREDAG: Denna dag spenderades två timmar i skolan, sen övningskörde jag ut till Abg :). Där var det Joakim resten av dan, tills mami kom och hämtade mig.
En lika underbar dag som alltid med Joakim <3

LÖRDAG: Upp 06.00 för att sätta sig i en bil och somna om. Kom ner till Ronneby i Blekinge vid tio för första träningspasset. Det gick bra. Ganska härlig terräng, ganska mycket taggbuskar, men ja, det gick bra. Lärde mig en hel del av papi, angående vägval.

Sen blev det bandy för hela slanten på TV. Hela NOK satt och kollade, vi hade ju en medlem i allsvensk SM-final ffs! Det var jävligt synd att dom där 4 minutrarna fick avgöra allt, men vafan, tjejerna gjorde något riktigt stort och jag tror dom klarar det nästa år!

Efter mat så vare dags för andra träningspasset. Vi åkte någon mil till en annan skog och den jävla terrängen.. mina ben bestod av skärsår efter det passet. Det var som att springa runt bland taggtråd och på marken låg snaror som hakade fast i skorna. Det blev en del klättring och spöregn också. Men helt okej pass ändå.

Sen hamnade vi på pizzeria och kvällen ägnades åt Melodifestivalen. Det var en upplevelse. Har en ny familj i klubben. Barnet i familjen satt längst fram och när Luuk kom in;
- Åh, det är han som pratar så mycket!

När det där "välkomnsnumret" var slut:
- DET VAR BRA! Mamma, får jag rösta på det?

Och efter varje låt kommenterade han att det var bra och när Charlotte vann över Nielsen. Jag har aldrig sett en sådan besvikelse i hela mitt liv och på fulla allvar sa han:
- Dom måste räknat fel. För första gången har dom räknat fel!! Mamma, vad är numret till gubben som pratar så mycket? Måste säga det ju!

Ja, ^^
Tidig kväll blev det iaf.

SÖNDAG: Dags för årets första tävling. Ö4 blev det och allt var väldigt tomt utan Lovisa..
Terrängen var åt helvete. Det var en ren uppochnerbana. Jag fick klättra upp för ett berg på ett ställe och jag har aldrig fått så ont i händerna. Det gick väl inte jättebra, men jag kom 2:a och var rätt nöjd.

Första utomhusduschen blev avklarad också. Iskallt, men vafan, man är väl orienterare ;)

Hem igen och upp till Skogsvallen direkt. Kollade lite när Anneberg mötte Nässjös juniorer. Såg halva matchen typ innan jag skulle ner till torget. Märkte att min cykel blev snodd också.. HMMM!

Tog emot IFK-tjejerna därnere. Lovisa, jag är stolt över dig. Du är så förbannat jävla bra! <3

Sen ut till Abg igen och där blev det PES/Singing Bee kväll med Joakim, Ivan och Albin. En mycket trevlig kväll faktiskt trots att jag nästan somnade.

IDAG: Skolan kan väl sammanfattas med ett citat av allas vår Erika från dagens naturkunskapslektion:
- VA?! Finns det vatten i vattentornet?!

Lite trög, lite trött och lite rolig.

Puss/Johanna

& jag blir så trött på dom där förbannade tankarna.
förlåt älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0