- livet är en resa som leder hem

Heeej! :)

Fredagen startade med den rooooligaste PL-lektionen någonsin! Vi började med 4 man i soffan där tjejerna blev utklassade och sen blev det burr! (också kallat kurragömma med dunk för bönderna!). Iaf, vi var heta och stack in i BF-huset och från det gick det bara bra! Haha. Jag & Sara agerade agenter och rullade runt i nyklippt gräs (vilket gjorde jävligt ont!). Det var iaf riktigt roligt och lite sorgligt också faktiskt. Sista PL-lektionen. Det har varit en chill och bra kurs, jag har faktiskt lärt mig en del. MVG blev det och då kan man väl inte vara missnöjd? :)

Fredagskvällen ägnades åt Beac, vilket är helt underbart! :) Det var ett tag sen och varje gång jag träffar dig, älskling, så vet jag hur mycket jag behöver dig i mitt liv! <3

Så vad har jag gjort mer i helgen?

På lördagsmorgonen kom pappa in 06.30, jaaa 06.30. Det var bara att gå upp (jag är faktiskt morgonpigg när jag behöver det), äta och sen ge sig ut på cykeln. 4,5mil blev det och jag har nog aldrig frågat mig själv samma fråga så många ggr som jag gjorde under de 2 timmarna vi cyklade.

- Vad fan gör jag det här för?

På dom cyklarna äre inte jobbigt, förutom i uppförsbackarna, men det är så otroligt tråkigt att bara ligga och dra. Pappa fick hjärtflimmer igen och då försvinner min lust också en del.. jag vill se pappa glad och det är han inte så länge han inte får idrotta som han ska.

Sen kl 10 på lördagsmorgonen har helgen bestått av att skura golv, dammsuga, putsa fönster, torka av möbler, piska mattor, skaka täcken, dammsuga, damma och ja, ni hör väl? STÄDNING kan sammanfatta min helg rätt bra.

Det började ute i Hultarp med att städa min morbrors uthyrningsstuga för att nya gäster ska in! Lättförtjänta pengar is the word! Efter det var det direkt ut i stugan för att göra sommarstädning i x antal timmar innan jag äntligen kunde åka ut till Joakim :) Där blev det kula med Alva (fast jag loosade som vanligt..), film med Ivan och Joakim och massa mys! :) <3

Men imorse vare på't igen! Vid tio stod mina kära päron utanför Joakims dörr för att åka ut till stugan igen. Från 10.30 till 19.30 har jag varit i stugan och städat oavbrutet! På slutet hade jag så ont i fingarna och handlederna av allt skurande så papi fick rycka in som medhjälpare på altanan :P

Nu har jag ont i ryggen, fingrarna, knäna, handlederna, nacken, axlarna.. ja, typ allt. Det suger. Men stugan är nästan klar, bara mitt lilla rum kvar och det ska möbleras om också.

Så ja, jag är faktiskt glad (:O) över att det är skola imorgon. Känns som att vi inte har något kvar att arbeta för. Snart lämnas betygen in och denna veckan har en STOR höjdpunkt:

- KLASSFEEEEEEEEEEST!
ja, det har planerats sen 5 juni 2007 då jag hade roligare än någonsin!
spb0609, vad skulle livet vara utan er? :)

Aja, nu ska jag ta en låååång dusch (btw, jag badade igår mee!) och sen sova tidigt. För jag har inte sovit ut en enda helg på 1,5 månad och kommer heller inte få göra det på 3 veckor, så jaa, sova is the word!

Puss/johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0