- the complete body

Okej, back in Nässjö. Great, huh? Eh, ne.

Sen Emilia flyttade till Sthlm har jag alltid haft den där "här hör jag hemma" känslan när jag kommer dit. Jag har haft ångest över att behöva åka tillbaka hit och önskat att jag kunnat stanna så mycket längre. (För första gången någonsin kändes inte allt bara jävligt hopplöst när jag steg på tåget tillbaka till Nässjö, framsteg på hemmaplan?)

Iallafall, alla som känner mig tillräckligt väl vet att det är Sthlm jag åker till när jag behöver det och det är Sthlm jag flyttar till så fort jag bara kan. Det är min syster som lär mig allt jag behöver veta och ger mig nya perspektiv på saker och ting. OCH NEJ, som många tror, det är inte hon som är mina åsikter. Jag och Emilia delar inte samma åsikter om många saker. MEN, det är hon som lärt mig allt jag vet om politik, om feminism och om homosexuella. Det har gett mig en grymt bra syn på allt det där och jag är jävligt glad för det.

Emilia är min förebild när det gäller mycket och jag har henne att tacka för alldeles för mycket egentligen. Jag är stolt över min syster. Till skillnad från många andra jobbar hon för en förändring, thank god.

Måste bara tillägga att det var JAG som ville bli lärare först, haha! Så när jag säger att jag vill bli lärare är det verkligen inte för att Emilia utbildar sig till det - oh no! Jag var först, ^^

Well, nog snackat om världens bästa syster och världens bästa stad. Det får liksom säga sig självt :)


Snart blir det kick&box med Becka och efter det film med Beac? Jag har saknat brudarna och jag har saknat träningen (trots att jag bara va borta i 5 dar^^).

IMORGON: JOAAAAKIIIM :D <3

Puss/Johanna :)

image7
Snart 2 år sen, men vi är liksom bäst ändå!
Jag älskar dig, sis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0