- sagan om fillzor och johanna

Eftersom jag har så jävla krävande vänner så måste jag skriva det här också, men jag tycker om er ändå!

Okej.. allt började med en bandymatch..

Som de flesta säkert vet ägnade jag nästan 10 år av mitt liv åt bandy. I Nässjö IF och IFK Nässjö. Först spelade vi i en killserie eftersom det inte fanns tillräckligt många flicklag så när vi väl fick börja i en flickserie så ville alla veta vilka alla var.

Namnet Felicia Haegerstam hördes ofta när det gällde Vaggeryds lag, och senare Waggeryd/Jönköping. Hon var känd för att ta i hårt, d.v.s tackla varje jävel som kom i hennes väg (vilken jävla tur att jag aldrig kom i närkamp med henne!). Iallafall, IFK Nässjö - Jönköping/Waggeryd blev ärkerivaler och en match, på hemmaplan, sköt någon Lovisa på benet och det gjorde antagligen förbannat ont (Lovisa började gråta och det gör hon verkligen inte i första taget.) Jag hör någon skratta bakom mig och ser Felicia "Fillan" Haegerstam herself.

Självklart blev jag förbannad och mogen som jag är går jag hem, sätter mig vid datorn och skriver ett gb-inlägg till Felicia på lunarstorm (jamen, det var coolt då ju). Jag skrev något i stil med:

Fy fan vad omoget att börja skratta när någon blir skadad. Även att man är fiender på plan betyder inte det att det är okej att vara skadeglad.. blablabla.

Ja, det var väl så den första kontakten kom. Sen började vi faktiskt mejla litegranna.

Ett dagboksinlägg från lunar:

Tis 8 feb 2005 15:43

Tjaa.

Sitter på sjukhuset nu :/ stukat foten elr nåt. kan ju drömma om att va me imorgon. helvetes jävla skit är väl det enda jag kan säga :(

hade ju längtat som fan att bli skadad av Fillan Den Store ;P


  
 

Yes, så bra vänner blev vi ;)

Haha :) Men ja, onsdagkvällen kom och det var bortamatch mot Jönköping/Waggeryd. Jag hoppade på kryckor och då sa Fillan något till mig för första gången IRL:
- Haha! Du ser ju för fan helt handikappad ut!
Ja, det var början på världens bästa vänskap! :)

Sen dess har vi haft varandra på MSN, sms och i verkligheten. Vi har stöttat varandra och hjälpt varandra med allt vi behöver (ja, jag fick faktiskt en ursäkt för att hon skrattat åt Lovisa, annars hade jag faktiskt inte blivit vän med henne!).

Felicia, du är världens bästa, jag hoppas du vet det <3 och du är en av mina allra närmsta vänner. Du vet mest om mig och vet när jag mår dåligt utan att jag behöver säga det. Det är guld värt, jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: jossan

vad tycker om det som tagits upp på nyheterna om att några elever på atletica gymnasium blivit av med sina matkort?

2008-02-19 @ 18:22:21
URL: http://monamourr.blogg.se
Postat av: iváno

haha töntigt av lollo att börja gråta av ett skott på benet ;) blir jag ju hela tiden!

för det andra; fy faan vilken sorglig berättelse! x'S at det kan bli så god vänskap... ni båda är bäst, =)

(för det tredje, vad fan är atletica gymnasium för idiotplace? ingen bryr sig, ''jossan''!)

2008-02-19 @ 18:28:47
URL: http://ivaano.blogg.se
Postat av: fillzor

jag älskar dig!

2008-02-19 @ 21:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0