- företagets pengar kanske?

Hej hopp i lingonskogen!

Idag skulle klassen ut på utflykt! 07:55 gick 320:an mot Eksjö ifrån stationen. Massa nerds hoppade på på vägen, men ja, snart var truppen samlad! (förutom Toppe som försovit sig (obs, INTE ovanligt!), Aldin som hade uppkörning (hoppas det gick bra!) och Rosen som är på Kanarieöarna (screw you!!)). Iaf, glada var vi när bussen stannade vid sjukhuset i Eksjö och vi fick hoppa av!

Efter en sisådär 3 minuters promenad hamnade vi på Eksjö Tingsrätt, men vi hann inte ens in förrän någon i täten ångrade sig och vände. Det resulterade i att alla krockade och började följa strömmen istället, vi hamnade nere på Statoil. Ett trevligt besök där större delen av klassen fick sitt dagliga intag av kaffe.

Back to tingsrätten. Det första Becka säger när hon ser lappen om rättegången vi skulle till:
- Åhhh! Domaren är en tjej! Jenny!
Efter några sekunder, väldigt besviken:
- Nehe.. han heter visst Lenny...
Stackars liten! Men när vi väl kom upp till tingssal 1 så visade sig att det inte alls var domaren som hette Lenny, utan killen som var åtalad.

Eftersom varken målsägande (för er som inte förstår, målsägande är den som anmält) eller den åtalade (personen som begått brottet) dök upp fick vi gå ut igen. När vi kom in igen hade allas vår Lenny dykt upp! Han var åtalad för grov misshandel, fast han såg jävligt snäll och trevlig ut faktiskt.. lite synd där. Målsägande hade dock inte dykt upp och snubben med den otroligt korrekta rösten bestämde att polisen skulle hämta upp Georg (som målsäganden faktiskt heter). Och snubben är domaren!

Så ner till vänterummet igen och hänga lite med klassen, men det säger man aldrig nej till!

Sen upp till tingssalen igen för att ställa frågor till notarien som var treeevlig (bör väl tilläggas att han inte var särskilt ful heller). Emma stod för dom personliga frågorna, Mourad stod för lönefrågorna och vi andra, vi gjorde så gott vi kunde! Mourad var dock besviken på Georg och sa att han skulle klubba ner honom så fort han kom.
- Eeey, det är första gången någonsin jag inte kommer försent och sen dyker den där killen inte upp. Han ska få spö!
Eh, jag tror personligen att Georg fått nog med spö.

Well, polisen hittade inte Georg så rättegången ställdes in, men äventyret med klassen var inte över än! Iväg mot Mikes pizzeria. Riktigt god faktiskt men måste väl bero på att Mike kommer från Nässjö :D. Åhh, Nässjöpizza kommer alltid va den bästa pizzan! :D

Med väldigt fyllda magar trallade vi mot bussen och på vägen hem kände nog alla att dagsutflykter med klassen är great ;), haha!

Väl hemma vare dags för städning. 4,5h spenderade jag i lägenheten. Gjorde klart köksskåpen, luckorna i hallen, dom 3 sovrummen och toaletten. Fy fan vad jag hatar att städa!! Joakim kom iaf i en halvtimme typ så jag fick pussa lite på honom.
Det finns ingen som du, älskling!

DAGENS PERSON: ERIKA "IRREFIRRE" JONSSON
Anledningen till detta är följande: Irrefirre är grym! Hon läser min blogg varje dag (bara det säger ju en del!). Hon sitter inte och lyssnar på lektionerna utan skissar i sina block på olika kläder istället (det är ju faktiskt sånt som får folk att lyckas! om man har inte några studier i bakfickan så måste man lyckas med det man vill och vad jag vet vill Erika bli kläddesigner. jävlar vad hon kommer lyckas!) Erika lyckas göra en ful gammal tröja till en sjukt snygg med lite knepochknåp. Hon är jävligt pillig av sig och fixar det mesta den vägen. Men sen är det ju också det som gör att jag är helt galen i den här tjejen :D. Alla dessa UNDERBARA kommentarer som man kan skratta åt långt efteråt! Den jag fortfarande skrattar åt är;
- Vad är ett ägg om det inte är kokt?
(rått!)
- Ehh... okokt?
Tack Erika, för alla grymma skratt du ger mig och för att du lever för dina drömmar (det ger en hopp om att det finns folk som fortfarande uppfyller sina drömmar). Tack också för att du blivit min vän :D


Nehepp, ska väl kolla igenom spanskan en gång till. Det är ju prov imorgon men satsar på ett G i spanska, så får väl hoppas på det ;)

Puss/Johanna

Kommentarer
Postat av: irrefirre

Jussi de är la klart att jag läser din blogg varje dag..grymt kul!;) Tack, tack, tack för alla fina ord:) det kommer jag leva på väldigt länge! orden är en jävla pusch med att hålla kvar i min dröm så tack:)jag är glad att vi blivit vänner, alltid lika kul att snacka med dej, leder alltid till skratt på något sätt! du är en bra människa och jag är säker redan nu att du kommer bli något stort!

2008-02-28 @ 16:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0