elaka dagen idag?

Alltså, jag fattar inte! Är det vara elaka mot johanna - dagen idag? Först fick jag ett sms av Kim och ett av Tobias.. jag tänker inte ens skriva vad det stod men imorgon ska dom fan dö!
Och nu fick jag ett av Gustav;

"Idag är det internationella var-snäll-mot-en-utvecklinsstörd-dagen. Så skriv till en efterbliven vän, precis som jag just gjorde. Det vämer. Det spelar ingen roll om du slickar på lyktstolpar, ligger med djur eller ibland skiter ner dig. Förtsätt kämpa vännen. Du är speciell :)"

Jag fattar inte - vad har ni emot mig?!

Och så läste jag genom massa SD-inlägg och blev självklart förbannat nostalgisk;
(skriver 21 mars 06)

"Jag vet att jag alltid ska lyssna på min morgonskänsla! Det blev en sjuhelsikes dag! :) Som det alltid blir på Norråsa.. damn it, vad jag kommer sakna den skolan!

Jag kommer sakna trappan på toaletten där vi alltid sitter och snackar skit.
Jag kommer sakna tävlingen till matsalen och fjäsket för Seth. (vaktmästaren)
( - Åhh, Seth, har du ny skjorta idag?
- Oj, Seth, har du tränat lite extra den här veckan?
o.sv.)
Jag kommer sakna alla skratten vid matborden och att göra narr av ragatan (en av mattanterna).
Jag kommer sakna fredagarna med Johan Wirzén, Per eller Eifel vid matbordet.
Jag kommer sakna tiden innan lektionerna då man alltid klagar över hur sakta tiden går.
Jag kommer sakna flummstunderna med Nicolina vid skåpen och alla låtsasbråk.
Jag kommer sakna att kunna säga hej till vem som helst utan att någon bryr sig om man sett människan innan eller inte.
Jag kommer sakna cafeterian och att driva med Agda (jag har inte ens lärt mig hennes riktiga namn än.)
Jag kommer sakna att säga "En ljusljusljusjätteljus macka." Åh herregud :P
Jag kommer sakna träslöjdslektionerna med Eifel, och alla "Vi ska bara vila lite" "Vi ska bara ta igen oss lite." "Vi måste bara hämta oss från chocken av den läskiga maskinen." "Vårat mentala mår inte bra." Alltså, allt skolk från slöjden med Ida.
Jag kommer sakna spanskalektionerna med Jenny.
Jag kommer sakna dom ljusblå skåpen och allt som händer där 9b har sina skåp.
Jag kommer sakna att göra piruetten vid lilla trappan.
Jag kommer sakna sköldpaddan som vi alltid driver med.
Jag kommer sakna Parrebullen, Räkan och Gnaget (tro det eller ej!)

Herregud, finns tusen saker att sakna, börjar snart gråta."

AH, shit! Back to företagsekonomi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0