another day passes by

Yes, som sagt. Pappa drog ut med till Lövhult för att springa 9km. Eller ja, meningen var väl 5 egentligen.. men automatiskt tog vi ett varv till.. Det var lika jäkla underbart som vanligt, även att pappa har börjat hålla ett sjukt tempo.. det är alltid han som bestämmer hur fort vi ska springa och på nån konstig vänster har gubben blivit vältränad! Well, det var sjukt nice och när vi kom tillbaka gjorde han grymt god mat :D
Pappa:
- Barn, nu skickar ni sms till er mamma och säger hur god maten var..
Gustav:
- Men om alla skickar, så kommer hon förstå att vi är köpta!
Pappa:
- Äh, ne. Så smart är inte er mamma.
Deras förhållande har alltid varit så kärleksfullt :)

Sen blev det lite plugg/dator ^^. Sen ringde Emma för att prata, men båda kom på att vi var sugna på godis. Så det blev en promme till godislagret (ne, vi har aldrig fattat varför vi kallar det så, när det heter karamellhuset?). På vägen tillbaka satte vi oss på en bänk vid sjön. Massa snack om det vi jämt snackar om ^^

När jag kom tillbaka återgick jag till pluggandet en del, tills pappa behövde hjälp med att göra tacos ^^ Haha. Sen installerade vi oss med Albin och Gustav vid TV'n (det händer typ ALDRIG att alla sitter och äter och tittar på TV tillsammans, mamma vill alltid det. Så händer det när hon inte är hemma, grattis!). Vi började titta på en film "Flyboys" som pappa fick av mig. Det stod "Pearl Harbor för män" på den, så tänkte att den skulle vara perfekt för pappa, som aldrig får nog av att läsa om krigen.. Han höll sig vaken hela filmen faktiskt, vilket är väldigt konstigt... men vi började tidigt så :)

När det allvarliga "man med man" samtalet kom, så började vi lukta på pappas whisky.. gubben är galen i det alltså! Well, snart är jag nog också en whiskyexpert ;)

Har vart en riktigt nice och jäsig dag^^ Vet inte riktigt vad jag ska göra resten av kvällen faktiskt.. Längesen jag va hemma en lördagskväll :P

Puss/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0