- vi är nöjda men villiga

Jao, efter ytterligare lite plugg igår och en massa massa massa tittande på länken jag skrev igår (den där dom kysser varandra på scenen, åh!) så mötte jag Esa och vi gick och hyrde en film. Självklart somnade jag.. han väckte mig, jag övertalade honom att återlämna filmen och sen gick han ^^ Har alltid haft en bra övertalningsförmåga på honom :D

Idag vare prov. Pedagogiskt ledarskap - lätt det roligaste provet jag någonsin gjort :) Hamnade i samma grupp som Strandberg, en annan Emma och Martin. Jäklar vad vi skrattade. Vi snackade om grupparbeten och att man lätt åkte snålskjuts på andra.
Martin:
- Alltså, jag tänker mig en flakmoppe.
Just då entrar vår älskade lärare rummet för att se hur det går ^^ BRA DÄR!

Well, när skrattattackerna var över och det gjorda provet inlämnat vare dags för show i Inas ;P Om jag fattat det rätt äre så att ekonomiklassen (3:an såklart) har en liten tävling mot NVTE-klassen. NVTE tog ledningen när dom var ruskigt allmänt fula på skolfotot med alldeles för små tröjor och backslick (dom är bara killar, så det är väl inte så svårt ^^). Sen blev det 1-1 när Spb0508 skrev typ 1-1 på nåt fönster (vetifan faktiskt). Och nu då vare massa lappar över hela skolan om att NVTE skulle uppträda som Backstreet Boys, var väldigt roande faktiskt :D HAHA.

Grekiska antiken var dock ännu mer roande. Provet gick okej och jag ville mest därifrån. Emma och jag gick hem, hämtade plonkan och gick vidare mot Coco Thai. Ännu en gång pratade vi om världens stora problem och det gulliga med Landin är att när hon inser att hon bara snackar om sig själv går hon rakt på mina problem och frågar nåt om det mitt i i en diskussion om hennes, så allt kan bli väldigt förvirrat :P

Efter det drog vi en runda på stan, jag köpte en bok och Landin testade kläder. Det präglar våra personligheter ganska bra ;P Jag är en otrolig bokmal och Landin har lite shopoholic ;P Men jag tkr om henne ändå :)

När jag kom hem började of course läsa boken. Syskonkärlek heter den och är lite halväcklig sådär.. har iaf 20 sidor kvar nu, och jag vill nog inte läsa. Vill liksom inte veta vad som händer. Dawsons Creek blev sett helt klart! :D & för varje avsnitt som går känner jag igen mig mer och mer i Joey - oh yes I do. Och jag vill ha hennes leende - oh yes!

Ikväll blire Sthlm-besök. Lite halvgalet sådär men alltid roligt ju :) DH-nördar är vi allihopa.. allihopa. Nästan iaf.
Puss/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0