- då steker vi fågeln!

Ok, det suger verkligen att va sjuk. Speciellt på ett lov, buhu :(

Igår följde jag med mami när hon skulle handla och smet in på bibblan, så himla längesen man var där. Så blir det när man aldrig får läsa för nöje utan måste jobba sig igenom massa skolböcker dag och natt :(. Well, 4 böcker blev lånade, wie! :)

Hyrde en film också, mami tyckte nog synd om lilla mig med feber och halsont.. men hon var noga med att jag skulle se den idag, så när jag kom upp imorse stod det en liten lapp "Filmen finns på fiskläge i hallen" Tog en liten stund för mitt morgontrötta huvud att fatta vad hon menade men sen hittade jag filmen och massa annat gott i vår gamla skohylla :P Åh, vad jag älskar min mamma :D

Så filmen blev sedd Prinsen&jag. Den var faktiskt himla gullig och bra. Precis sån romantik jag behövde! Alltså har jag legat i sängen eller soffan hela dan framför teven. Har så sjukt ont i halsen så det finns inte :/. Esa kom förbi innan med choklad och en skvallertidning, wiho! :D TACKTACKTACK! :)

& jag kan verkligen inte sluta titta på Dawson's Creek, det funkar liksom inte.. ha, och nu när jag sitter och skriver blev jag utmanad, gu vad kul, då har jag nåt att göra!

10 sanningar om mig själv;
  •  Om jag går in på ginza.se, coolstuff.se eller nåt liknande får jag sånt sjukt köpbegär att jag måste förklara för mig själv att man inte ska slösa upp sina pengar på sånt man EGENTLIGEN inte behöver, nu är det självklart Dawson's Creek jag är inne och suktar efter på cdon.com. ÅH!
  • Jag kan bli besatt av böcker, filmer, tv-program eller tv-serier. Jag kan gå runt och tänka på dom som fan och bara önska att det var jag som levde ett sånt liv. Jag var verkligen helt depp efter att ha sett Prison Break säsong 2, för att inte jag var sjuksköterskan..
  • I min säng har jag 3 kuddar och dom måste alltid ligga i en speciell ordning för att jag ska kunna sova (fråga esa som fått erfara det ett antal ggr^^). Den mjuka ska va in mot väggen, dunkudden i mitten och den hårda längst ut.
  • Jag är otroligt långsint faktiskt. Ärvt det från min kära fader, en dålig egenskap, jag vet. Om någon gjort mig illa eller någon i min närhet kan jag inte släppa det. Jag förlåter sällan, och jag vet, det är hemskt.
  • Jag har svårt att släppa saker, händelser eller liknande. Jag kan leva kvar i något alldeles för länge och inte komma tillbaka till verkligheten. T.ex. Mexico, Norråsa, konfirmationen och sånt där. Ännu en dålig egenskap!
  • Jag hatar alla som får dåligt samvete av att äta godis eller annat onyttigt. Jag kan döda Landin när hon säger "När jag ätit klart pizzan, fattade jag att det inte var värt det." Jag påpekar ofta att hon är dum i huvudet när hon säger så och hon håller med. Man lever bara en gång, ät vad du vill!
  • Ibland kan jag låsa min rumsdörr, sätta på VÄLDIGT hög musik och sitta i sängen och sjunga med, väldigt högt det med, eller bara dagdrömma (som jag gör typ 70% av min vakna tid.)
  • Jag har faktiskt aldrig använt foundation. Trots att jag använder smink (inte många som sett mig utan^^), så hatar jag foundation.
  • Även att jag ibland kan framstå som en seriös pluggare (ja, jag pluggar rätt mkt ibland ^^) så när jag väl är i skolan, så gör jag allt annat förutom att plugga. Jag och Emma brukar ta sabbats på varje lektion numera (förr var det bara matten). Istället diskuterar vi världen problem eller går en sväng i skolan. Så seriös är jag.
  • Många förstår inte min kärlek till Dreamhack, den är nog invecklad och oförstående. Anledningen till att jag älskar DH är främst humorn, helt klart. Alla är helt galna, och kan göra vadsomhelst utan att någon fnyser och tänker "fan vad omogen han är". Man får skratta åt vad man vill. Man får byta dygnsrytm (jag undrar om man ens byter den, man ger bara fan i att sova) totalt, man får äta vad man vill, när man vill (ja, det inkluderar en godisklubba till frukost och chips som middag). Man får sitta vid datorn EXAKT hur mkt man vill, det är ju egentligen därför man är där? OCH sist, men inte minst, man får umgås tre härliga dar med Cajsa och Linn (ibland gästas vi även av Beac!) och det är nog det som gör DH.. till DH :)
Well, back to tv'n.
Puss fuckers!/Johanna

Kommentarer
Postat av: Jenny Kullin

även om jag inte känner dig så bra så förstår jag din kärlek till DH ;)

2007-10-31 @ 12:22:00
URL: http://jennykullin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0