- du är en trafikfara på fötter

Onsdagar, har inte riktigt kommit i underfund med om jag tycker om dom eller inte.. MEN! Det började med aktiekunskap, Limpan och jag va på g! :D Limpan chockerade mig dock genom att säga att aktiekunskap är SÅ mycket roligare än pedagogiskt ledarskap. Det är helt ofattbart :P På PL så leker vi ju bara, på aktiekunskap måste man faktiskt tänka..

Och tänka gjorde vi! Vi ska va med i en tävling snart, klassen är uppdelad i två lag och jag älskade mitt namnförslag. Tyckte vi skulle ha nåt ekonomiskt;
- SLANTARNA!
Finns det inget bättre liksom? Mattis tyckte det var en dålig idé dock (Mattis är det lilla ekonomgeniet, och han är i mitt lag, WIHO!)
- Alltså.. tänk att vinna med ett lag som heter Slantarna..
Well, fick min vilja igenom :D

Sen vare spanska... denna spanskan. Jag, Ivan och Landin smet ner till skåpen och tittade på medans Landin rensade sin plonka, härligt tidsfördriv ;). På lunchen stack hela klassen, förutom jag, Ivan och Sara ner till stan för att pizza, jag hade skoskav så jag hänkade inte ^^. Det blev en korv och två potäter istället, iukh!

Tog en sväng med Joakim till TC, hängde i Inas och lekte med ett flygande tefat innan resten av klassen kom tillbaka. Då drog Fillan på LÅTEN liksom och gunget va på g! Maha, det var ruskigt roligt faktiskt, och jag älskar min klass, yes I do!

På svenskan vare ordkunskap som gällde. Tror jag fjäskade helt otippat för Bettan idag.. hmm.. Och vägen hem var mest galet tror jag. Jag, Becka och Landin tog sälle. Landin säger;
- Johanna, imorgon cyklar vi.
Två sekunder senare håller hon på att trilla och som vanligt kommer;
- JAG KUNDE HA DÖTT!
ha :) glöm att vi cyklar, du är en trafikfara på fötter baby! :)

Esa har kommit hem och det var riktigt skönt att snacka med dig en stund :) tack.

Lovisa hänkade hem. Vi brände spaghetti (förra gången lyckades jag att bränna snabbmakaroner, grattis). Vi checkade O.C, snackade en massa och jag hjälpte henne med historian. Måste nog ta ett snack med min kära morbror Lasse (hennes historielärare^^). Sådär tråkiga uppgifter får han bara inte ge!

Sen drog hon med världens sämsta ursäkt:
- Det är ostkakans dag, och min bror är med i ostkakeätarna, så måste hem och äta med honom!
Ha, det roliga är att jag tror hon talade sanning ;P

Ska iaf till sängen nu med min spanskabok!
Wiee, eller inte.
Puss/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0