- årsresumé

Eftersom jag lagt ner lunar rätt så hårt får jag väl fortsätta med mitt årsresumeande här :P. Gör som jag alltid gjort men här är den;

JANUARI:
Mitt år började som föregående. På torget, omgiven av nära och kära och lyckligare än nånsin! Januari var en speciell månad, det var mycket som hände, och mycket man lärde sig. Jag lärde mig att bra vänner inte växer på träd och att för att uppskatta saker och ting får det inte bli en vana. Jag började träna som en galning och första vårterminen på Brinellgymnasiet började.

FEBRUARI:
 Det blev en massa myskvällar med både vänner och min dåvarande pojkvän, Esa. Jag var sjuk större delen av månaden och tappade min träning igen. Jag kommer ihåg februari som en månad då man väntade på något, men visste inte riktigt vad. Vi bokade Mexicobiljetterna och en grym längtan startade!

MARS:
Mars påminde om mycket, det var mycket saknad fast livet lekte på ändå. Jag förlät någon som jag inte klarar mig utan och allt återgick till det normala på något sätt. Familjen åkte till Sälen och Trysil vilket är en tradition så länge som jag kommer ihåg. Det var underbart, skidåkning är något speciellt :). Blev också ett orienteringsläger, lika jävla bra som förr! DHS07 biljetterna bokades!

APRIL:
Månaden började med att fira Esa som fyllde 19år. Jag började uppskatta min klass mer och mer (numera känd som THE FAMILY!). Jag började med träningen på allvar igen, för det var dags för upptaggning till Göteborgsvarvet som närmade sig. Ja, april bestod av träning, Esa och mina alldeles underbara vänner! Biljetter till London med Esa bokades också.

MAJ:
Madde flyttade härifrån och det gjorde förbannat ont. Samma dag var det Göteborgsvarvet. Det var det bästa lopp jag någonsin gjort. 2,1 mil med mina ben var precis vad jag behövde och jag var nöjd med tiden (kan man begära mer?) Slog även personligt rekord på Vårruset som är 5km. Orienteringssäsongen började. Annars bestod maj av tävlingar, träning, Esa och vänner.

JUNI:
I juni hände det massa. SPB0609's första klassfest ägde rum och jävlar vad lyckat det blev! Vi slutade ettan på gymnasiet och drog iväg till DHS07. Lika jävla fantastiskt som vanligt! Hoppade bungy jump - ett minne för livet! En vecka med jordgubbar och sen London med Esa. Vi såg Bon Jovi och strosade runt i den stora staden några dar. En riktigt bra resa helt enkelt.

JULI:
Jag jobbade mest under juli och försökte ta vara på de fina dagar som fanns. Jag fyllde 17 år och självklart blev det en del fester under juli också. Den 14 juli vare ferre på Strandvägen, vilket nog hela kvarteret märkte.. Några dar efter födelsedagen åkte jag och Emma till Beac i Västervik. 5 underbara dagar spenderades där med hur mycket skratt som helst! En helg spenderades på Öland hos mormor. Slutet av juli bestod av längtan.

AUGUSTI:
Efter några dagars packning åkte jag och Albin iväg på mitt livs resa. Den 5 augusti åkte vi från Köpenhamn till USA och vidare mot Mexico. Där spenderade vi nästan 3 veckor med helt underbart folk och helt oförglömliga dagar. Mexico kommer jag aldrig glömma. När vi kom hem så gjorde jag och Esa slut efter 1 år och 7 månader tillsammans. Kommer aldrig glömma den tiden, men vissa saker är till för att avslutas och jag visade nog att nu var det dags. Jag är riktigt ledsen för vissa saker, men inget går att ändra i efterhand. Sen började skolan för mig, igen.

SEPTEMBER:
 Jag började tävla lite smått igen och träna som bara den. Men när man inte har något att träna till, så försvinner viljan lite. Vi nollade dom nykomna ettorna på ett sätt som egentligen va så bra kanske ^^. Men kul hade vi! Det blev fester och Prison Break. En Lisebergsresa hanns med också. Jag tog det stora steget och färgade mitt hår mörkt. September avslutades med ytterligare en klassfest som blev minst lika lyckad som förra gången! :)

OKTOBER:
Det blev många tjejkvällar och en resa till Sthlm och min älskade syster som jag behövde mer än nånsin. Jag tränade en del men blev sjuk igen. Klassen fick mig att gå till skolan och jag hade aldrig klarat oktober utan mina vänner. Oktober känns som en sjukt grå och mörk månad när jag äntligen kom tillbaka till verkligheten. Innan dess hade jag levt på minnen, men insåg att jag inte kunde göra det längre.

NOVEMBER:
Vad ska man säga om november? :) Den började i Anneberg.. Det blev fester och tjejkvällar men hela november var som en pirrande känsla i magen och ja, svårt att förklara. Den 24 november blev jag och Joakim tillsammans, och jag är så galet kär! :) November avslutades med Dreamhack Winter 07.

DECEMBER:
Ha, Dremhack Winter 07 inledde månaden. Grymt grymt bra men annorlunda! Pratade med folk jag tappat kontakten med och sov en timme på 72. Så hur bra var det inte?! :) TACK TJEJER! Ännu en klassfest med SPB0609 - hur bra blir det inte VARJE gång? :) Annars bestod månaden av Joakim, vänner, julafton och ja - allt som hör till december! Nu ser jag fram emot ännu en nyårsafton med världens bästa tjejer och då vet jag att inget kan gå fel! :)

2007 har varit ett speciellt år :). Jag har träffat mycket nya människor, vilket jag är grymt glad för! :) Jag har fått många nya perspektiv och jag är helnöjd med det här året om man bortser från vissa saker.
2008 kommer bli ett sjukt jobbigt år, det vet jag redan nu. Albin, Anders och Esa försvinner in i lumpen. Jag får panik när jag tänker på det, men samtidigt har jag världens bästa vänner så visst kommer jag klara det med :). Nu väntar nyårsafton och ett år med glädje I hope! :)

Puss/Johanna

Kommentarer
Postat av: JoakimStrandh

24 november bästa datumet (:

2007-12-30 @ 17:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0